38 Responses

  1. MindaKini
    MindaKini April 20, 2013 at 2:15 am | | Reply

    hebat senaman nie.. x pernah pula buat, 🙂

    1. Cara mudah kuruskan badan
      Cara mudah kuruskan badan January 27, 2014 at 7:30 pm | | Reply

      haa..

      kenalah cuba buat lepas ni.

  2. onlajer
    onlajer April 20, 2013 at 2:28 am | | Reply

    cis gua baca ini dah terasa umur ku macam pakcik – pakcik 🙂

    1. Cara mudah kuruskan badan
      Cara mudah kuruskan badan January 27, 2014 at 7:30 pm | | Reply

      Siapa suruh baca.

      Haha.

  3. Akuro San
    Akuro San April 20, 2013 at 2:39 am | | Reply

    senaman kardio nih kena buat dgn cara yg betul juga. nak buat senaman kardio kena buat ‘warm up’/ regangan otot dulu… kalau tak, nanti lain pula sakit yg datang, cth; otot terkoyak, kekejangan otot atau kecederaan…

    1. Cara mudah kuruskan badan
      Cara mudah kuruskan badan January 27, 2014 at 7:31 pm | | Reply

      Yap.

      Kena hati-hati bila buat senaman kardio. Tak leh main sebarang aje.

  4. Hairul Azni
    Hairul Azni April 20, 2013 at 4:27 am | | Reply

    Suka gambar pertama.. 😀

    1. Cara mudah kuruskan badan
      Cara mudah kuruskan badan January 27, 2014 at 7:32 pm | | Reply

      Suka kat gambar la plak.

      Haha..

  5. hatiputera
    hatiputera April 20, 2013 at 7:38 am | | Reply

    Senaman kardio nie bagus tak untuk pemain badminton macam saya.hehehe

    1. Cara mudah kuruskan badan
      Cara mudah kuruskan badan January 27, 2014 at 7:33 pm | | Reply

      Haa..

      mari selalu buat senaman kardio hari-hari. hoho

  6. Norfanil
    Norfanil April 20, 2013 at 10:08 am | | Reply

    macam maca kaedah senaman ada untuk kurus dan hilangkan buncit.. cuma bezanya rajin ngn malas je.. hehehe

    1. Jenis senaman kardio
      Jenis senaman kardio January 27, 2014 at 7:34 pm | | Reply

      haa..betul.

      Nak atau tak nak aje sebenarnya nih.

  7. papa mifz
    papa mifz April 20, 2013 at 10:16 am | | Reply

    den kene amalkan senaman kardio nih…huhu

    1. Jenis senaman kardio
      Jenis senaman kardio January 27, 2014 at 7:35 pm | | Reply

      Yap.

      Sila amalkan gaya hidup yang sihat ini. Senaman kardio adalah satu permulaan yang baik.

  8. BeritaKaki
    BeritaKaki April 20, 2013 at 11:44 am | | Reply

    haha…terbaik

  9. Juan
    Juan April 20, 2013 at 3:51 pm | | Reply

    dah tua ni susah nak buat lain lah kalau boleh main lari lari masa zaman bebudak, hehehe

  10. Joe
    Joe April 20, 2013 at 5:03 pm | | Reply

    selain tue, kalau selalu buat boleh tingkatkan kecergasan badan. Minda pun sentiasa alert. Nak belajar pun senang. Stamina pun bertambah.

    1. Jenis senaman kardio
      Jenis senaman kardio January 27, 2014 at 7:36 pm | | Reply

      Yap. Memang boleh tambah stamina. Badan leh jadi fit.

  11. Hazmin Hamudin
    Hazmin Hamudin April 21, 2013 at 3:39 am | | Reply

    Kalau rasa perut buncit tu baik buat senaman kardio cepat.

    1. Jenis senaman kardio
      Jenis senaman kardio January 27, 2014 at 7:36 pm | | Reply

      Haha..

      setuju. Sesuai untuk mereka yang perutnya buncit tu.

  12. ahmadyani
    ahmadyani April 21, 2013 at 8:13 am | | Reply

    Termasuk jalan kaki juga? Hobi saya suka jalan kaki…

    1. Jenis senaman kardio
      Jenis senaman kardio January 27, 2014 at 7:37 pm | | Reply

      Yap.

      Mulakan dengan berjalan kaki.

  13. Asyrof Asri
    Asyrof Asri April 21, 2013 at 9:16 am | | Reply

    Saya selalu berjogging dan gym dalam rumah saja.

    Alhamdulillah seksi jugak body ni. huhu

    1. Jenis senaman kardio
      Jenis senaman kardio January 27, 2014 at 7:38 pm | | Reply

      Wah..

      bergym dalam rumah aje tu.

  14. Datin Tyka
    Datin Tyka April 21, 2013 at 3:10 pm | | Reply

    jom join larian gaza 10km tu…

  15. hafizrahim
    hafizrahim April 21, 2013 at 3:32 pm | | Reply

    owh..kiranya aku hari2 buat senaman kardio la ni..patut la 6 pack maintain cun..hahaha

  16. Khairul Zamri
    Khairul Zamri April 21, 2013 at 6:42 pm | | Reply

    senaman ini yang aku malas sekali nk buat haha :mrgreen:

    1. Apa itu senaman kardio
      Apa itu senaman kardio January 27, 2014 at 7:38 pm | | Reply

      haha..

      orang lelaki memang ramai yang malas. Tapi orang perempuan lagi ramai yang lebih pemalas.

  17. Hafizul
    Hafizul April 22, 2013 at 7:42 am | | Reply

    Emm terima kasih tolong ingatkan yang kesihatan itu penting..hehe

    1. Apa itu senaman kardio
      Apa itu senaman kardio January 27, 2014 at 7:39 pm | | Reply

      Ya.

      Menjaga kesihatan itu sangat penting.

  18. iAwani
    iAwani May 7, 2013 at 4:13 pm | | Reply

    saya bersyukur dengan kekurusan saya. Tidak perlu buat senaman segala. Just keep being fit.

    1. Apa itu senaman kardio
      Apa itu senaman kardio January 27, 2014 at 7:40 pm | | Reply

      Hoho..

      memang kurus eh.

  19. sohoque
    sohoque May 12, 2013 at 3:25 pm | | Reply

    uishh.. mencabar betul senaman ni utk aku yang dah ada awek panggil pakcik ni..

    1. Apa itu senaman kardio
      Apa itu senaman kardio January 27, 2014 at 7:41 pm | | Reply

      Kena cuba try buat la pakcik. Hehe

  20. Aishalina
    Aishalina September 22, 2013 at 1:58 am | | Reply

    nak kurangkan berat badan ni kenalah sabar dalam melakukan apa-apa aktiviti pun.jangan terus mendesak badan kita…so korang pandai-pandailah mantainkan senaman tu mengikut kemampuan badan kita ….ok

    1. Apa itu senaman kardio
      Apa itu senaman kardio January 27, 2014 at 7:42 pm | | Reply

      Setuju.

      Kena sabar dan kosisten. baru mudah nak jadi kurus nanti.

  21. Idham Jorel
    Idham Jorel December 3, 2014 at 5:11 pm | | Reply

    info tentang tapak glukosa tu amat baik. senaman kardio memang baik untuk kesihatan jantung dan sendi2 tulang. terima kasih bagi info. jom jogging! 🙄 🙄 🙄

  22. Shamsul
    Shamsul October 13, 2015 at 8:01 am | | Reply

    Nice and interesting. Good info

Leave a Reply to papa mifz Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.