31 Responses

  1. Man
    Man December 18, 2013 at 9:25 am | | Reply

    Kat Bagan ni penyu tak de tapi awek rempit ramai….Dorang tau curi je teloq penyu ni. Kang lau penyu dah tak de, habis lingkup perniagaan dorang nanti.

    1. titan
      titan December 18, 2013 at 10:27 am | | Reply

      Kg bagan yanga mana ni weh?

      1. Man
        Man December 18, 2013 at 12:15 pm | | Reply

        Bagan lalang..kat Sepang gold coast tu.

  2. Fadhil Husin
    Fadhil Husin December 18, 2013 at 9:31 am | | Reply

    Sekali sekala buat artikel begini bagus juga. Selamat menyelamatkan penyu semua!

    1. titan
      titan December 18, 2013 at 10:28 am | | Reply

      Ya. Sekali-sekala..sonok gak tulis macam ni. :mrgreen:

  3. MK Kimi
    MK Kimi December 18, 2013 at 9:36 am | | Reply

    Sedap sgt ke telur penyu tu???

    1. titan
      titan December 18, 2013 at 10:29 am | | Reply

      Entah.

      Gua tak pernah rasa. Jadi, gua tak tahu.

  4. onlajer
    onlajer December 18, 2013 at 9:53 am | | Reply

    telur penyu ni boleh buat telur mata tak hehe 😈

    1. titan
      titan December 18, 2013 at 10:29 am | | Reply

      Hoi. Hoiii..

      selamba aje ekk. 👿

    2. hafizmd
      hafizmd December 20, 2013 at 4:44 am | | Reply

      tak boleh…sekian

  5. akubiomed
    akubiomed December 18, 2013 at 10:51 am | | Reply

    Semua ini kerana kerakusan manusia.

    1. titan
      titan December 18, 2013 at 11:05 am | | Reply

      Betul.

      Manusia terlalu rakus. 👿

  6. Irwan Alessa
    Irwan Alessa December 18, 2013 at 11:28 am | | Reply

    Aku tak pernah tengok penyu depan2.. kesian aku, tapi aku bela kura2 nama dia Cik Penyu.. haha

    1. Zuan
      Zuan December 25, 2013 at 1:22 pm | | Reply

      kesian ko..haha

  7. Mohd Shubhi
    Mohd Shubhi December 18, 2013 at 12:52 pm | | Reply

    Aktivis hijau juga rupanya….best!!!

  8. Joe
    Joe December 18, 2013 at 1:18 pm | | Reply

    Orang tak peduli pun sebab tiada kaitan dengan diorang. Bukan setakat dekat Malaysia je, spesis penyu dah semakin berkurang sekarang.

  9. Puan Bardboo
    Puan Bardboo December 18, 2013 at 5:00 pm | | Reply

    memang tak tahu pun nama2 pnyu tu..err….

  10. Kikie
    Kikie December 18, 2013 at 6:44 pm | | Reply

    Comel je anak2 penyu tu…

    dulu masa kecik2 rajin makan sambil boh kicap dlm telur kemudian hirupp…. hurmmm lazat!!!

    hehhee… lah ni xd dah merasa…

  11. hazman aka species1980
    hazman aka species1980 December 18, 2013 at 11:45 pm | | Reply

    Ayat pelaut purba tu aku ingatkan orang rupanya penyu….hehehe

  12. Farisya Anastasyia
    Farisya Anastasyia December 19, 2013 at 1:52 am | | Reply

    scr jujur,selama FA duduk tganu..belum pnh ada peluang nak tengok penyu scr real..sadiss..

  13. TehR
    TehR December 19, 2013 at 2:53 am | | Reply

    kesian kat penyu
    tapi aku pernah gak makan telur penyu
    laamaaaaa dulu masa kecik2

  14. papa mifz
    papa mifz December 19, 2013 at 6:57 am | | Reply

    dulu masa pergi Pulau Perhentian semasa snorkeling berpeluang jumpa seekor penyu secara dekat…teruja habis dibuatnya…

  15. Zali
    Zali December 19, 2013 at 11:01 am | | Reply

    Den tak pernah tengok penyu depan mata. Jadi janganlah biar penyu pupus.

  16. zool
    zool December 19, 2013 at 11:06 pm | | Reply

    memang semakin pupus penyu ni sekarang

  17. hafizmd
    hafizmd December 20, 2013 at 4:45 am | | Reply

    dulu-dulu…berlambak telur penyu kat pasar payang…sekarnag, rasanya dah takde dah..

    penyu kat rantau abang pun dah tkde rasanya…semuanya dah takut nak mendarat kat situ..ramai sangat yg tunggu…

    sedih ooo tgk penyu menangis…

  18. Hafizul
    Hafizul December 20, 2013 at 6:48 am | | Reply

    Lama dah tak makan telur penyu..salah satu sebabnya adalah tak nak kasi penyu pupus…

  19. khairul asrol
    khairul asrol December 21, 2013 at 8:33 am | | Reply

    gua duduk kampung memang tak nampak ler penyu ni semua. kang nanti zaman anak2 aku anggap penyu ni binatang macam dinasour yang dah pupus.adehh.

  20. Hafiz Rahim
    Hafiz Rahim December 21, 2013 at 11:50 am | | Reply

    pencemaran merata-rata punca penyu makin berkurang..dulu masa aku kecik sempat jugak lah merasa telur penyu..sekarang nak beli pun rasa kesian.

  21. AUC
    AUC December 22, 2013 at 6:05 pm | | Reply

    tunggu ninja turtle dtg menyelamat…

  22. SilenceBlogz
    SilenceBlogz December 22, 2013 at 7:51 pm | | Reply

    semakin lama semakin pupus.. tp kalu gi Ganu ada je telor penyu yg diorg jual pelik gak….

  23. blogger lelaki
    blogger lelaki December 24, 2013 at 1:41 pm | | Reply

    untuk tujuan pembiakan cuma telur yang besar dan mengikut kretiria je yg di pilih unutk ditetaskan..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.