48 Responses

  1. profhariz
    profhariz April 14, 2014 at 11:38 am | | Reply

    Dah tamak tapi target selalu tak capai. T___T

    1. Pokok Manggis Depan Rumah
      Pokok Manggis Depan Rumah April 16, 2014 at 2:40 pm | | Reply

      Kena usaha lagi dan lagi.. 😆

  2. cik amal
    cik amal April 14, 2014 at 12:10 pm | | Reply

    Target tak ada… berangan banyak… oKay, nak ubah! 🙂

  3. CikguNorazimah
    CikguNorazimah April 14, 2014 at 12:33 pm | | Reply

    encik suami selalu cakap, orang tamak selalu untung ! hehe

  4. sabree hussin
    sabree hussin April 14, 2014 at 12:40 pm | | Reply

    tak cukup tamak ni.

  5. onlajer
    onlajer April 14, 2014 at 12:53 pm | | Reply

    ceh gua dah mula tamak rupanya sekarang, cuma belum sampai tahap haloba lagi je :mrgreen:

  6. Raudzah
    Raudzah April 14, 2014 at 1:05 pm | | Reply

    Target untuk diri sendiri sambil berusaha yang cara yang betul ok, tapi jangan target untuk menyusahkan orang lain hanya kerana nak capai apa yang dihajati..yang tu tak ok!!!

  7. Faizal Fredley
    Faizal Fredley April 14, 2014 at 2:30 pm | | Reply

    kadang-kdang tamak itu perlu tapi dengan cara yg betul….

  8. hannyabdullah
    hannyabdullah April 14, 2014 at 2:36 pm | | Reply

    Saya ni nak kata tamak rasanya tidak kot. Rasanya terlalu pemurah sangat sb tu orang tamak selalu kenakan.

    Lepas ni nak belajar jadi tamak lah..:)

  9. zool
    zool April 14, 2014 at 2:40 pm | | Reply

    betul tu bro.. asik menyalahkan orang je…
    kena ada target dalam hidup baru kita berusaha lebih,..
    dah hebat tak perlu nak berharap dengan orang lain…

  10. suri
    suri April 14, 2014 at 2:47 pm | | Reply

    ni tengah tamak nak kumpul tapak-tapak mesin jahit. cis jual rm 50.00 untuk satu ketol padahal tak cecah rm itu.tamak punya pasal kena juga cari duit.selagi boleh servey ada murah kualiti sama hee…mahu tamak dna kumpul banyak-banyak mudah kerja nak jahit dan jalankan busines nanti.

    erk..adakah ini berdasarkan kenyataan tamak oh G.r.R.

  11. ieta mat sa'ad
    ieta mat sa'ad April 14, 2014 at 3:19 pm | | Reply

    Gua pun dah mula nk jadi tamak gak dah ni… :mrgreen:

  12. Kamil Salleh
    Kamil Salleh April 14, 2014 at 3:40 pm | | Reply

    Tamat dah ada dalam diri, tapi semuanya nak dibuat sampai tak terbuat semuanya. Buat ini sikit dan buat itu sikit, last sekali semua tak siap. Nampaknya kena tamak berpada-pada la…

    Apa yang bro katakan ada kebenarannya. Tip begini diharuskan. Semoga tak tamak haloba sudah le.. he..he…

  13. farzli
    farzli April 14, 2014 at 3:50 pm | | Reply

    tamak nak isteri 4 blom masuk tahap haloba lagi 😎

  14. wafacw
    wafacw April 14, 2014 at 5:38 pm | | Reply

    errr… jadi.. orang yang ada target, dah cukup tamak lah kan? Tinggal usaha jer lah… 🙄

  15. myrujukan
    myrujukan April 14, 2014 at 6:42 pm | | Reply

    target aku nak buat duit dari blog sehingga capai makna pendapatan pasif

  16. fazrol
    fazrol April 14, 2014 at 6:50 pm | | Reply

    Tamak yg di bolehkan..

    Memang target penting untuk kita ada motivasi utk capai target tersebut…

  17. hafizmd
    hafizmd April 15, 2014 at 12:54 am | | Reply

    yg pasti…gua mmg belum betul2 tamak lagi..nak kena usahakan lagi ni..

    thanks en titan

  18. Cheq Eem
    Cheq Eem April 15, 2014 at 2:02 am | | Reply

    dulu, kini dan selamanya tamak…. banyak benda tak buat lagi nie…. Tamak = Target = Motivasi .. haha…

  19. Hafiz Rahim
    Hafiz Rahim April 15, 2014 at 2:41 am | | Reply

    Aku tamak gak..tapi tamak aku tak banyak la..skit je..kena lebih tamak lepas ni. hahaha

  20. ema
    ema April 15, 2014 at 3:09 am | | Reply

    ini TAMAK demi kebaikan 😉

  21. mariana musa
    mariana musa April 15, 2014 at 5:11 am | | Reply

    owh jadi kena tamak la skrg ni yer..ok2 saya akan set target lepas ni…nak mula tamak ni…

  22. Sya Isya
    Sya Isya April 15, 2014 at 5:21 am | | Reply

    tamak! tamak! tamak!. Aku pun tamak juga. Semua nak buat. Oh, tamak yang ni tak berapa bagus. 😕

  23. akubiomed
    akubiomed April 15, 2014 at 5:25 am | | Reply

    Target sudah tetapi belum tercapai. 🙂

  24. hazman aka species1980
    hazman aka species1980 April 15, 2014 at 7:56 am | | Reply

    Bila ada tamak yang dimaksudkan barulah ada usaha yang berterusan….

  25. Nad
    Nad April 15, 2014 at 8:58 am | | Reply

    Nad selalu takde target. Kejap lagi nak buat target la hihihi

    1. Pokok Manggis Depan Rumah
      Pokok Manggis Depan Rumah April 16, 2014 at 2:37 pm | | Reply

      Kena ada target macam sifu ajar. Insyallah berjaya. :mrgreen:

  26. KelipKelip
    KelipKelip April 15, 2014 at 12:26 pm | | Reply

    Tamak boleh tapi jangan macam anjing dengan bayang2, kejar di sana terlepas di sini. Set target, study sungguh2, fokus dan fokus dan fokus…. barulah tamak “di jalan yang benar” 🙂

  27. azlanvai
    azlanvai April 15, 2014 at 1:35 pm | | Reply

    Aku takut tamak tak ter’control’ je kalau banyak sangat..

    Mau lagi mau lagi mau lagi.. 😆

  28. Denaihati
    Denaihati April 15, 2014 at 1:44 pm | | Reply

    setujulah tamak bertempat bukan tamak haloba dan bukannya kedekut. tamak haloba dan kedekut haji bakhil memang jadi masalah.

  29. reezluv
    reezluv April 15, 2014 at 3:22 pm | | Reply

    ya betul..dh ada target baru senang nak capai target dan tahu apa nak dibuat..baru bersungguh

  30. suhairi alias
    suhairi alias April 16, 2014 at 2:20 am | | Reply

    Org tamak selalu rugi. Tapi kalau nak tamak biar bertempat sikit. haha. Jangan jadi tamak yang rugi. 🙂

  31. Azizi
    Azizi April 16, 2014 at 2:44 am | | Reply

    Orang tamak selalu rugi dah tak releven, orang tamak selalu untung baru betul. tapi macam en titan cakap.. tamak bertempat..heheh 🙂

  32. Pokok Manggis Depan Rumah
    Pokok Manggis Depan Rumah April 16, 2014 at 2:33 pm | | Reply

    Terima kasih atas nasihat sifu. Kena usaha lagi ni 😆

  33. Moms Avenue
    Moms Avenue April 17, 2014 at 3:15 am | | Reply

    Saya memang tamak haloba orangnya.. Muahahaha.. 😈

  34. Ammar
    Ammar April 17, 2014 at 4:20 pm | | Reply

    Tamak biar berpada-pada. Jangan jadi “TERLALU TAMAK” kan kan? 😆

  35. Amran
    Amran April 18, 2014 at 1:07 am | | Reply

    Peribahasa orang tamak selalu rugi tu agak lama. mungkin juga dah tak releven dengan zaman. Memang ini zaman tamak haloba. Sapa tak tamak dia yang rugi ada la.

  36. Ismail N
    Ismail N April 18, 2014 at 1:22 am | | Reply

    Bukan tak tamak dan tak de target bro. Miss aje target tu selalu.. adehhh 😥

  37. nadia johari
    nadia johari April 18, 2014 at 6:17 pm | | Reply

    usaha..usaha dan terus usaha..hehee

  38. Hairul Azni
    Hairul Azni April 19, 2014 at 6:01 am | | Reply

    Okeh..aku akan tanam sifat tamak yang dibenarkan mulai sekarang..tq bro..

  39. anif
    anif April 19, 2014 at 1:44 pm | | Reply

    Sifat tamak yang positif itu bagus. Saya suka! 🙂

  40. khairul asrol
    khairul asrol April 20, 2014 at 4:51 am | | Reply

    Tamak jangan berlebihan. betul la tu ko cakap, kena ada limit. hahaha. tamak selari dengan usaha, tu yang baguihh. hang dah kaya takpa ah. 😉

  41. Amirul
    Amirul April 21, 2014 at 11:19 am | | Reply

    Yang penting bersungguh2 untuk capai kejayaan

  42. Faizal Nizam
    Faizal Nizam April 22, 2014 at 8:28 am | | Reply

    Atau dengan kata lain “Tamak Bertempat”.

  43. Pendekar
    Pendekar April 22, 2014 at 5:27 pm | | Reply

    aku tak tamak…
    tapi aku berkira senanya…

    lagi satu…aku pemurah…
    eh !

  44. Hasrul Hassan
    Hasrul Hassan April 23, 2014 at 3:12 pm | | Reply

    Sebab TAMAK la gua baca blog lu ….

  45. nord
    nord September 16, 2014 at 7:35 am | | Reply

    Kalau macam ni kena bersikap lebih ‘tamak’ lagi la untuk berjaya!

  46. Jack Napie
    Jack Napie April 12, 2017 at 6:39 am | | Reply

    Org tamak jatuh bangun sendiri.
    Org tak tamak jatuh bangun sendiri.
    Dunia ini penuh munafik mereka mendoakan kejatuhan kamu sambil tersenyum di hadapan kamu seolah olah sangat suka,hormat & menghargai kamu dalam satu masa yg sama.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.