25 Responses

  1. Farid Laham
    Farid Laham May 8, 2014 at 2:53 pm | | Reply

    ajarkan kita abang huhu

  2. akubiomed
    akubiomed May 8, 2014 at 2:59 pm | | Reply

    Kalau setakat hendak kecilkan seluar tak ada hal. 🙂

  3. hannyabdullah
    hannyabdullah May 8, 2014 at 3:12 pm | | Reply

    Boleh lah tempah baju kurung 2 pasang ya…dah tak ada tempat nak tempah dah. Boleh lah ya..plzzzz 🙂

  4. Hafizul
    Hafizul May 8, 2014 at 4:02 pm | | Reply

    Emm kite belajar dengan panduan ni jer..tapi sekarang dah malas sikit..hahaha 🙂

  5. wafacw
    wafacw May 8, 2014 at 5:40 pm | | Reply

    Betul tu kena belajar menjahit… sapa nak beli mesin jahit boleh hubungi saya… boleh bagi special juga…jangan beli ebook saja, mesin tak beli ya… huhuhu 😀

  6. Ismail N
    Ismail N May 9, 2014 at 12:20 am | | Reply

    Kawe jahit baju kat kedai Sharukhan.. terbaik! :mrgreen:

  7. Denaihati
    Denaihati May 9, 2014 at 1:41 am | | Reply

    Otai dulu-dulu melayu atau cina lelaki antara memang teror menjahit, dipercayai dan orang cari.

  8. Manan Qayyim
    Manan Qayyim May 9, 2014 at 2:45 am | | Reply

    penar belajar menjahit jugak dengan pakcik aku…
    serius susah bro… 🙂

  9. hafizmd
    hafizmd May 9, 2014 at 3:13 am | | Reply

    gua mmg tarik diri bab jahit baju kurung baju melayu…tp kalau takat jahit sikit2 tu..bolehlah..

  10. KelipKelip
    KelipKelip May 9, 2014 at 3:19 am | | Reply

    aku nak baca entri ni 3, 5, 10, 30, 90… kasi pekat sikit haha.. susah nak cari weh, mat hensem pandai menjahit…makcik2 beg besar mesti jelous..

  11. KelipKelip
    KelipKelip May 9, 2014 at 3:32 am | | Reply

    mesen jahit butterfly…hah memang nostalgia lah… teringat masa kecik2 dulu aku kopakkan mesen emak, mengamok org tua tu…

  12. faizal
    faizal May 9, 2014 at 4:39 am | | Reply

    saya suka tengok gambar tu..memang ramai tukang jahit lelaki

  13. ema
    ema May 9, 2014 at 7:07 am | | Reply

    oh malu, tak reti jahit baju pun…biarpn mak mertua tukang jahit…

  14. ahmadyani
    ahmadyani May 9, 2014 at 1:35 pm | | Reply

    Kalau baju koyak boleh jahit sendiri. Tapi nak jahit kain menjadi baju, tak pandailah.

  15. zik
    zik May 11, 2014 at 3:39 am | | Reply

    dah lama tak menjahit nih… tak dipraktikkan lupa terus..hehe

  16. hafiz
    hafiz May 11, 2014 at 8:47 am | | Reply

    memang beruntung sebenarnya kalau tahu menjahit sendiri

  17. Tehr
    Tehr May 11, 2014 at 3:21 pm | | Reply

    makcik beg besar tu memang tahu menjahit
    semua jenis kain ada dalam beg besar dia

  18. Hp Android Murah
    Hp Android Murah May 11, 2014 at 6:19 pm | | Reply

    Yhaaaaa, Saya tahu. Dan sekarang jadi lebih tau deh. terimakasih

  19. budak rasau
    budak rasau May 12, 2014 at 10:00 am | | Reply

    kalau mak/ayah dia tukang jahit…belum tentu lagi anak dia pandai menjahit.

  20. Mai Has
    Mai Has May 22, 2014 at 5:26 am | | Reply

    Sayang bakat menjahit mak tak turun pada saya.kami dulu adik beradik mak bukan buat b.kurung utk kami shj, tapi dress2 yang cantik2.rindunyeer…:-)

    1. titan
      titan April 27, 2015 at 12:00 am | | Reply

      Mungkin boleh mula start cari bakat tu sekarang.

      Hehe..

  21. Cik Nik
    Cik Nik January 14, 2015 at 1:52 pm | | Reply

    Ibu I pernah cakap, cara paling baik utk jahit baju kurung yg sesuai adalah ambik sehelai baju kurung ngan ukuran yang paling padan dengan size I. Lepas tu, ambil ukuran baju kurung tersebut dan ia akan pakai dengan selesa di badan I.

    1. titan
      titan April 26, 2015 at 11:59 pm | | Reply

      Yap.

      Lebih kurang macam itulah hendaknya.

  22. suhiminain
    suhiminain April 27, 2015 at 12:24 am | | Reply

    Beli lagi senang sekarang, tapi kalau ada yg memang minat jahit menjahit panduan ni mesti berguna. Boleh juga buat income sebelum raya, maklum sjnkedai jahit pun tak menang tangan utk tempahan baju raya wo!

  23. Helmi Aliarit
    Helmi Aliarit April 27, 2015 at 1:03 am | | Reply

    Tak dinafikan. Saya lagi terror menjahit daripada isteri. :p

    Jadi bro titan tak perlu makan cendol 10x berturut-turut.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.