41 Responses

  1. Bahrain
    Bahrain June 27, 2014 at 5:01 pm | | Reply

    5 budaya yang patot di amalkan untuk menjadi berjaya dan kaya dalam kehidupan. Benda senang ni pun susah nak buat inikan benda susah.

    1. titan
      titan June 28, 2014 at 4:10 am | | Reply

      Benda senang, orang kita selalu pandang sebelah mata je. Yang susah..lagi la diorang malas nak buat. 👿

  2. Hero Borneo
    Hero Borneo June 27, 2014 at 6:06 pm | | Reply

    semakin mendekati budaya kerja kelas pertama ketika di rumah..kat tempat kerja lainlah pulak!

    1. titan
      titan June 28, 2014 at 4:08 am | | Reply

      Haha.

      Biasalah tu kalau terbabas sana-sini. Nama pun manusia.

  3. ejam
    ejam June 27, 2014 at 7:32 pm | | Reply

    semoga kita sama-sama mampu memperbaiki diri agar budaya kerja kita semakin baik dari hari ke hari.
    rezeki yang diperolehi juga lebih berkat.

    1. titan
      titan June 28, 2014 at 4:03 am | | Reply

      Ya.

      Semoga rezeki yang kita peroleh ini berkat belaka. Amin.

  4. onlajer
    onlajer June 27, 2014 at 10:44 pm | | Reply

    gua kena kerja keras depan belakang kanan kiri nampak nya nih

    1. titan
      titan June 28, 2014 at 4:02 am | | Reply

      Peh.

      Aku sendiri pun tak larat kerja macam tu. Haha..

      Maklumlah. Baru kahwin. 😈

  5. azwan
    azwan June 27, 2014 at 11:53 pm | | Reply

    padu lah tulisan bro, walaupun sebenarnya untuk masuk contest. ada pengisian yang boleh perbaiki diri

    1. titan
      titan June 28, 2014 at 4:00 am | | Reply

      Aku tulis je apa yang patut.

      Hoho. At least, bagi kesedaran sikit kat aku gak.

  6. suri
    suri June 28, 2014 at 5:52 am | | Reply

    mesti belasah cukup-cukup supaya masa akan datang kita dapat lebih dari jangka.

    1. titan
      titan June 28, 2014 at 8:32 am | | Reply

      Ehh..

      tak baik main belasah-belasah nih tauu..

  7. brohantu
    brohantu June 28, 2014 at 6:25 am | | Reply

    Terbaik.. Tak semua orang ada ni

  8. brohantu
    brohantu June 28, 2014 at 6:29 am | | Reply

    buat yang terbaik.. selbihnya kita berserah padaNYA

    1. titan
      titan June 28, 2014 at 8:32 am | | Reply

      Ya. Buat yang terbaik.

      Setiap hari. 🙂

  9. nazra
    nazra June 28, 2014 at 6:33 am | | Reply

    salam singgah. memang kena setempek. sebab rasanya saya dan rata-rata orang banyak sangat penyakit M……………

    😳

    1. titan
      titan July 4, 2014 at 4:28 pm | | Reply

      Biasalah tu.

      Biasalah tu. Orang perempuan memang cam gitu. Hehe

  10. Zuan
    Zuan June 28, 2014 at 6:51 am | | Reply

    wow.. ada contest rupanya.

    work ethics.. pada den, bila dah ke public ni, semua kena beretics.. klu di belakang, lantak la..haha

    1. titan
      titan June 28, 2014 at 8:30 am | | Reply

      bab belakang ni, payah nak cite. Nanti ramai plak yang terasa. Haha

  11. amirulfaiz
    amirulfaiz June 28, 2014 at 7:59 am | | Reply

    Pertarungan agung pendekar dan satria. Bebudak nih banyak tengok cerita Power Rangers agaknya, errr.. ke banyak tengok cerita KL Gangster. Hehe..

    1. titan
      titan June 28, 2014 at 8:27 am | | Reply

      Haha..

      Budak-budak sekolah. Kira normal la kalau bergaduh. Hoho..

  12. Kereta Sewa Shah Alam
    Kereta Sewa Shah Alam June 29, 2014 at 2:18 am | | Reply

    Tepati masa tu memang agak mencabar sikit.

    Selalu sangat kita ni bertangguh2. Huhuhu

    1. titan
      titan June 29, 2014 at 5:42 am | | Reply

      Biasalah tu. Orang kita memang suka bab tangguh kerja nih. hoho

  13. AUC
    AUC June 29, 2014 at 4:35 am | | Reply

    banyak yg terlepas pandang rupanya

    1. titan
      titan June 29, 2014 at 5:45 am | | Reply

      Ya.

      Memang ramai yang terlepas pandang. Hoho

  14. wazy
    wazy June 29, 2014 at 9:25 am | | Reply

    bagus 5 budaya ni , terima kasih bro,boleh la follow sekali untuk menuju ke arah yang lebih baik

    1. titan
      titan June 30, 2014 at 6:42 pm | | Reply

      Hoho.

      Semoga artikel ini banyak membanto ko dan semua yang membacanya.

  15. Denaihati
    Denaihati June 29, 2014 at 4:34 pm | | Reply

    Jom kita ubah pelan-pelan mana-mana yang tak kena dengan budaya ni…

    1. titan
      titan June 30, 2014 at 6:44 pm | | Reply

      Ya.

      Kita yang kene berubah. Bukan orang lain.

      Hoho

  16. reezluv
    reezluv June 30, 2014 at 3:41 am | | Reply

    memasing punya pendirian le gitu..ada yang masih di takuk lama dan seronok berada di zon selesa memasing, tapi seeloknya mempertingkatkan lagi kan usaha tu..disiplin memang penting..*dah macam tulis motivasi plak..ahaha

    1. titan
      titan June 30, 2014 at 6:50 pm | | Reply

      Haha.

      Apa salahnya jadi pakar motivasi kejap.

  17. ema
    ema June 30, 2014 at 7:42 am | | Reply

    setiap satu pekerjaan mesti ada teknik dan amalannya.. untuk berjaya perlulah ikut teknik atau budayanya yang ada.

    1. titan
      titan July 1, 2014 at 7:23 pm | | Reply

      Ya.

      Jadi, marilah amalkan budaya kerja yang terbaik yang boleh kita lakukan. hoho

  18. Aliff Cullen
    Aliff Cullen June 30, 2014 at 8:15 am | | Reply

    Hm. terfikir, pause & reflect pulak selepas membaca. Good sharing. 🙂

    1. titan
      titan July 1, 2014 at 7:21 pm | | Reply

      Ya.

      kadang-kadang, kita kena reflect apa yang kita buat. tak semestinya semuanya betul sahaja. Ada masa kita banyak buat kesilapan.

  19. Hannyabdullah
    Hannyabdullah July 2, 2014 at 7:23 am | | Reply

    No 1 dan 3 tu memang makcik2 beg besar lama dah amalkan.. yang lelain tu kena pelan2 berkayuh..:)

    1. titan
      titan July 4, 2014 at 4:18 pm | | Reply

      Ya.

      Pelan-pelan.

      Ambil masa makcik ye. Hoho..

  20. Hafizul
    Hafizul July 3, 2014 at 5:43 am | | Reply

    Emm terima kasih kongsikan..nak kena bangkit semula jer bila baca artikel ni..huhu

    1. titan
      titan July 4, 2014 at 4:16 pm | | Reply

      Ya. Sila bangkit semula.

      Hoho.

  21. sabree hussin
    sabree hussin July 4, 2014 at 4:57 pm | | Reply

    Menepati masa nombor satu tu 🙂 Betul jugak, aku dah makin kerap terbabas bab-bab timing ni

    1. titan
      titan July 4, 2014 at 5:05 pm | | Reply

      Biasalah tu.

      Susah nak kawtim dengan encik masa woo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.