42 Responses

  1. sobrimanssor
    sobrimanssor August 26, 2014 at 12:06 am | | Reply

    ada satu lagi, bangun pagi jangan terus mandi. Ambil masa dlm 5 minit buat sit up. Tak payah banyak. 20 kali je cukup. Insyaallah, nanti timbul 6 pack pada perut. Tapi dgn syarat buat secara konsisten la. Hehe

    1. titan
      titan August 26, 2014 at 12:44 am | | Reply

      Masalahnya..diorang nak buat sit up pun malas.

      Tu kekadang rasa malas aje nak nasihatkan orang lain.

    2. akubiomed
      akubiomed August 26, 2014 at 1:48 am | | Reply

      Salah satu cara hendak membuat lemak dan dapatkan six packs. 🙂

    3. KEDAI ONLINE MURAH kedaionlinemy
      KEDAI ONLINE MURAH kedaionlinemy December 30, 2014 at 3:34 am | | Reply

      saya dah buat,, tp lepas 3 hari,, berhenti seminggu ahha – kedaionlinemy.com

  2. farahaznil
    farahaznil August 26, 2014 at 1:06 am | | Reply

    hoho…kalau tak exercise..mmg takkan hilang boroi2 itu

  3. Faizal Fredley
    Faizal Fredley August 26, 2014 at 1:12 am | | Reply

    nasib bek perut kita slim..hehehe

  4. anis
    anis August 26, 2014 at 1:43 am | | Reply

    lemahnye high intensity exeecise.

  5. Hairul Hissam
    Hairul Hissam August 26, 2014 at 2:45 am | | Reply

    dulu masa kat universiti ada terbaca satu buku..
    katanya air paip yg dimasak juga puncanya..
    mineral halus yg kita minum boleh tersangkut dalam salur darah dan kemudian ia membuatkan lemak tersangkut pada salur darah..

    1. titan
      titan August 27, 2014 at 8:16 pm | | Reply

      Bab partikel halus ni, tak leh nak komen.

      Sebab tak tahu.

      Senang cakap, nak kurus ni..kena jaga 2 benda. Jaga makan, jaga senaman.

  6. Hazmin Hamudin
    Hazmin Hamudin August 26, 2014 at 3:01 am | | Reply

    Baba diet takda terangkan bro? Diet ni pun benda yang terpenting sekali dan ditambah dengan senaman yang ko terangkan ni. Confirm boleh buang itu lemak degil. Kalau makan tah apa-apa, jangan harap la nak dapat badan cantik. Dah buat semua ni jangan la nak benda cepat dapat hasil. Memang ambik masa kot.

    1. titan
      titan August 26, 2014 at 4:41 am | | Reply

      Jaga pemakanan aje.

      Ikut aje mana-mana diet yang sesuai dengan badan. Sebab aku pun makan nasi hari-hari. Makan ikut suka hati aku. Cuma aku pastikan metabolisme aku tinggi setiap hari.

      Jadi, lemak degil tu takdelah melekat sangat. Haha..

      Makan jangan terlampau kenyang.

      Senamapan cukup.

      Itu dah lebih dari cukup. Janji BMI cantek.

      Yap, bab masa tu penting. Takde orang leh kurus dalam satu hari.

  7. Hafizul
    Hafizul August 26, 2014 at 7:23 am | | Reply

    Emmm dah lama tak buat larian pecut tu…sekarang dah tak ada stamina ha…

    1. titan
      titan August 27, 2014 at 8:17 pm | | Reply

      Takpe.

      Stamina malam-malam kena jaga gak. Haha

      1. Hafizul
        Hafizul August 28, 2014 at 7:03 am | | Reply

        huhhhh..Bab tu…memang stamina lebih sokmo..hok alohhhh 😈

  8. muja
    muja August 26, 2014 at 7:48 am | | Reply

    sangat suka baca entri pasal kekurusan ni,, tapi bab nak buat tu susah sikit,, sekarang baru nak start balik,, lama dah tak buat pecut ni,, kena tambah dalam rutin harian la nampaknya,, terima kasih cikgu 🙂

    1. titan
      titan August 27, 2014 at 8:18 pm | | Reply

      Kena rajin bersenam.

      Sebba kita ni memang rajin makan. hehe

  9. Mummy Dina
    Mummy Dina August 26, 2014 at 8:09 am | | Reply

    yg saya amalkan..jaga pemakanan..make sure seimbang,klu dah rasa tepu sgt lemak tu amik la supplement utk bantu bakar lemak yg dah lama bertapa kat perut tu..:) pakai bengkung masa dalam pantang, exercise sket(coz x rajin sgt..hehe)..Kalau konsistent Insyaa Allah nampak kesannye..

    1. titan
      titan August 27, 2014 at 8:21 pm | | Reply

      Kalau rajin, exercise la.

      Bagus untuk fitness badan kita.

  10. encikarman
    encikarman August 26, 2014 at 9:52 am | | Reply

    dapat 6 pack pun ok nih. Teringat member saya sblm, ada org kata perut dia ” satu bumi “.

    1. titan
      titan August 27, 2014 at 8:24 pm | | Reply

      Wahh..

      satu bumi. hebat tu. :mrgreen:

  11. Hairul Azni
    Hairul Azni August 26, 2014 at 2:47 pm | | Reply

    Nasib baik aku memang dah duduk dalam kategori slim..tapi takde la 6 packs tu..haha

    1. titan
      titan August 27, 2014 at 8:28 pm | | Reply

      Hehe..

      hang takpe. Kena makan banyak sikit.

  12. blogger lelaki
    blogger lelaki August 26, 2014 at 3:43 pm | | Reply

    arghh..bro buat aku semakin kacau dengan cerita pasal perut ni

    1. titan
      titan August 27, 2014 at 8:31 pm | | Reply

      kenapa plak dengan perut hang? :mrgreen:

  13. zool
    zool August 26, 2014 at 3:48 pm | | Reply

    kena banyak bergerak kalau nak kurus.. tak leh harap guna peralatan je

    1. titan
      titan August 27, 2014 at 8:34 pm | | Reply

      Haa..

      betul tu. Tau takpe. hehe 😆

  14. Hanny Abdullah
    Hanny Abdullah August 26, 2014 at 4:49 pm | | Reply

    Ok…besok pagi makcik2 kawasan ni akan berkumpul dan memulakan latihan seperti diatas…(semangat lepas baca entry ni…besok pagi lain cite, tgok keadaan..hehehe)

    1. titan
      titan August 27, 2014 at 8:37 pm | | Reply

      Tak nampak pun hari ini.

      Gi jogging kat mana ni???

  15. Ismail N
    Ismail N August 27, 2014 at 1:07 am | | Reply

    Kawe suka simpan lemak ni. best bawa jalan ke mana-mana :mrgreen:

    1. titan
      titan August 27, 2014 at 8:41 pm | | Reply

      HEeh..meh ambil sikit lemak makcik-makcik dan pakcik-pakcik nih..

  16. mai has
    mai has August 27, 2014 at 2:45 am | | Reply

    boleh ambil lecithin dan omega 3 utk membantu juga di samping senaman abdomen.cer tgk jillian michaels 30 day shred di utube…:-)

  17. Nurul
    Nurul August 27, 2014 at 7:32 am | | Reply

    Kena banyak bersenam ni

  18. suri
    suri August 27, 2014 at 8:30 am | | Reply

    selau senggol dengan mr mop heeee tapi liat juga erk..hi….

  19. faizul
    faizul August 28, 2014 at 2:01 am | | Reply

    Eksesais memang penting, kalau sekadar diet sahaja boleh kurus sahaja tapi takde la 6 ketul tu..

  20. onlajer
    onlajer August 28, 2014 at 2:30 am | | Reply

    lepas buat jog macam tu boleh takdiselang seli dengan makan besar.

    Hahaha status boss selalu ajak ngeteh

  21. amirul fitri
    amirul fitri August 28, 2014 at 4:47 am | | Reply

    ada yang kata rajin buat 6up boleh bakar lemak di perut,tapi tu la displin kena tinggi.mcm saya ni buat taksampai semnggu dah berhnti haha

  22. mohdridzwan
    mohdridzwan August 28, 2014 at 8:30 am | | Reply

    Kena usaha kecilkan perut dah ni.
    Dah nampak tanda-tanda keboroian yang agak abadi dah ni.
    Masalah…..hehehe

  23. SentiasaPanas
    SentiasaPanas August 30, 2014 at 12:23 pm | | Reply

    Jawapan mudah sebenarnya, makan sebijik kurma je setiap kali santap. Habis la lemak tu dibakar sebab takde makanan dalam perut..hehe

  24. hani
    hani August 30, 2014 at 11:20 pm | | Reply

    😎 buat seat up jelah

  25. Azam Mohamad
    Azam Mohamad August 31, 2014 at 8:46 am | | Reply

    huhu…nak gemuk adala…

    dah cukup kurus hihi…

  26. faizuddin fuad
    faizuddin fuad August 31, 2014 at 6:55 pm | | Reply

    pakai bengkong ketat2 ni .. baru dia kempis .. hehe

  27. Kucing Comel
    Kucing Comel September 1, 2014 at 12:51 am | | Reply

    Saya ada terjumpa video di youtube oleh bar risan, diorang ni bergayut je keja. Sado-sado pulak tu badan. Mungkin boleh dipraktikkan untuk memembakar lemak dibahagian perut. hehehe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.