46 Responses

  1. Nadot
    Nadot August 28, 2014 at 6:36 pm | | Reply

    Nasihat ko bab makan tu memang aku terima dan akan aku amalkan sepanjang hayat… Hehehe..
    kagum kagum… semoga tercapai hajat ko 🙂

    1. Pokok Manggis Depan Rumah
      Pokok Manggis Depan Rumah August 29, 2014 at 5:23 pm | | Reply

      sifu memang hebat. :mrgreen:

    2. KEDAI ONLINE MURAH kedaionlinemy
      KEDAI ONLINE MURAH kedaionlinemy December 30, 2014 at 3:32 am | | Reply

      hahahha,,, best jugk cerita kisah lama encik titan – kedaionlinemy.com

  2. Abdul Rahman
    Abdul Rahman August 28, 2014 at 6:41 pm | | Reply

    Yang penting bila simpan duit tu tak pakai-pakai disebabkan kedekut.. Duit dalam bank la berkepul-kepul terkumpul 😉 :mrgreen:

    1. Pokok Manggis Depan Rumah
      Pokok Manggis Depan Rumah August 29, 2014 at 5:26 pm | | Reply

      betul tu. banyak lagi ada dalam bank 💡

  3. profhariz
    profhariz August 28, 2014 at 6:59 pm | | Reply

    KEDEKUT. Mcm mn nak pau cendol nanti ni. HAHAHA

    1. titan
      titan August 28, 2014 at 7:10 pm | | Reply

      ler..

      lu yang nak belanja gua, kan?

      takkan la gua yang kena bayar plak.

      1. Pokok Manggis Depan Rumah
        Pokok Manggis Depan Rumah August 29, 2014 at 5:27 pm | | Reply

        kena belanja sifu kalau nak belajar dan dapat ilmu 😆

  4. Arman
    Arman August 28, 2014 at 10:56 pm | | Reply

    Tapi kau tak kedekut ilmu, tu yg bagusnya he….he…he…

  5. Anuar
    Anuar August 28, 2014 at 11:19 pm | | Reply

    Tentu duit dalam bank dah berbukit-bukit ni.. Tinggal nak tarah jer bukit tu, atau nak tunggu jadi 7 angka…

  6. SentiasaPanas
    SentiasaPanas August 29, 2014 at 12:13 am | | Reply

    Baju pink tu tak nak kongsi, ye la peminat2 ni nak print, buat kenangsn..kah kah :mrgreen:

  7. Akmal Zaidi
    Akmal Zaidi August 29, 2014 at 1:00 am | | Reply

    Terbaik, pengisian bermakna dan bermanfaat,

    Teruskan berkongsi…

    1. Pokok Manggis Depan Rumah
      Pokok Manggis Depan Rumah August 29, 2014 at 5:45 pm | | Reply

      Sentiasa panas untuk berkongsi ilmu baca blog sifu.

  8. Blogger Babyface
    Blogger Babyface August 29, 2014 at 1:44 am | | Reply

    ye betul. bab kita ada duit ni tak perlu sangat nak cite kat orang lain.

    kalau bangsa lain pakai baju cikai aje..still orang2 kita fikir..apek tu kaya lah walaupun naik basikal aje.

    tapi bila bab rakan-rakan atau kaum sendiri..susah betul melayu mahu fikir positif.

  9. akubiomed
    akubiomed August 29, 2014 at 1:48 am | | Reply

    Marah nampak saudara. Sabor yer takut nanti tukar menjadi kaler hijo. 🙂

  10. hafiz hafizol
    hafiz hafizol August 29, 2014 at 2:05 am | | Reply

    mana baju pink? Nak tengok baju pink.. Hahahaha…

  11. Fadhil Husin
    Fadhil Husin August 29, 2014 at 2:51 am | | Reply

    1. kami mohon baju kaler pink itu dipatternkan supaya tidak dislah guna oleh orang lain. 😈
    2. tulis ebook memanglah tak kaya. yang kaya orang jual ebook. sama macam filem. orang buat filem tak kaya2 pun. orang jual filem kaya-raya. :mrgreen:

  12. nornazliana
    nornazliana August 29, 2014 at 3:42 am | | Reply

    kedekut untuk kebaikan elok taw hihik..yang penting hapy..tak kacau duit poket orang sudah..setuju dak huhuuuu

  13. Bahrain
    Bahrain August 29, 2014 at 6:53 am | | Reply

    memang kedekut betul ni. haha, orang kedekut ni banyak duit.

    1. Pokok Manggis Depan Rumah
      Pokok Manggis Depan Rumah August 29, 2014 at 5:46 pm | | Reply

      Betul tu.Bukan kedekut.Cuma nak guna untuk keperluan lain.

  14. TehR
    TehR August 29, 2014 at 8:31 am | | Reply

    aku pun kedekut gak
    bini aku selalu je komplen
    haha

  15. zool
    zool August 29, 2014 at 8:49 am | | Reply

    bagus juga orang kedekut ni.. duit simpanan banyak kan..

  16. Hafizul
    Hafizul August 29, 2014 at 11:43 am | | Reply

    Emm buat kerja sekolah ataupun buat kerja blog?hahaha…emm lambat lagi la saya nak sampai setahap yang encik titan gapai sekarang ni..hehe

  17. blogger lelaki
    blogger lelaki August 29, 2014 at 2:33 pm | | Reply

    tapi lu memang kedekut bro..tak pernah belanja gua makan cendol banting…

  18. sabree hussin
    sabree hussin August 29, 2014 at 4:08 pm | | Reply

    Fuh banyak cerita dalam satu artikel ni keh3

  19. Kamil Salleh
    Kamil Salleh August 29, 2014 at 5:02 pm | | Reply

    Jadi kedekutlah cepat kaya, lihat saja bangsa Cina, 1 sen pun mereka kira. Saya bukan kedekut, cuma duit tu ada la banyak, orang lain yang punya. Kereta tak ada dah jual masa nak mai tinggal di KL. Hanya motosikal EX5 je jadi teman pergi kerja dan balik. Kalau aku kaya….???? semua boleh jadi.

  20. ajumohit
    ajumohit August 29, 2014 at 9:50 pm | | Reply

    hmmm dah macam novel dah ha hehe

  21. azam mohamad
    azam mohamad August 29, 2014 at 9:53 pm | | Reply

    baru tahu kepakaran en titan bro tulis artikel.

    pusing2 tapi tujuan dia tetap tercapai.

    hehe…saya banyak belajar…

  22. Hero Borneo
    Hero Borneo August 29, 2014 at 11:32 pm | | Reply

    bro bukan kedekut tapi berhemat..jauh lebih baik dari boros!

  23. Hafiz Rahim
    Hafiz Rahim August 30, 2014 at 1:08 am | | Reply

    Gua pun kedekut gak kadang2.. tapi boros pun ye gak. hahaha

  24. Denaihati
    Denaihati August 30, 2014 at 5:01 am | | Reply

    kira jimat cermat lah ni, nak kata kedekut, adik dapat kereta, sambung bayar je…heee

  25. aien hermionie
    aien hermionie August 30, 2014 at 12:59 pm | | Reply

    makan banyak tak pe.. janji bmi sentiasa kekal gilang gemilang ye.. hehe 🙂

  26. ahmadyani
    ahmadyani August 30, 2014 at 3:02 pm | | Reply

    Berhemat dalam berbelanja.

  27. Fatin Mazelan
    Fatin Mazelan August 30, 2014 at 4:13 pm | | Reply

    uih ada chemistry ni…hehe saya pun kedekut gak. nak makan mahal tu kekadang sebulan or 2 bulan sekali baru pi..laa ni dapat income lebih sikit baru mengada makan lebih2…

  28. muhammad fakhruddin
    muhammad fakhruddin August 31, 2014 at 10:11 am | | Reply

    Sikit-sikit lama-lama jadi gunung.

    Saya pun ada ‘penyakit’ sama, nak tulis apa-apa dah malam-malam buta baru lancar.

  29. Hazmin Hamudin
    Hazmin Hamudin August 31, 2014 at 10:35 am | | Reply

    Ko nak cerita pasal kedekut ke pasal tak boleh jadi kaya raya ni? 😯

  30. Hairul Azni
    Hairul Azni August 31, 2014 at 12:24 pm | | Reply

    Terus rasa nak karang ebook..macam dah ada terfikir niche apa..nak kaya juga pelan2..

  31. mohdridzwan
    mohdridzwan August 31, 2014 at 3:56 pm | | Reply

    Hahahha…suka pulak aku baca kali ni.
    Memang nmpk kejujuran tu.
    Apapun, terbaik la…prinsip idup yang mengekalkan diri sendiri dan tak perlu nak ikut orang lain.
    Kita ialah siapa diri kita yang sebenar. Yang penting niat kita suci.

    1. titan
      titan September 1, 2014 at 11:20 am | | Reply

      Haha.

      Jujurlah sangat. 😈

  32. zik
    zik September 1, 2014 at 3:03 am | | Reply

    tapi lu tak kedekut ilmu… salute!!

    1. titan
      titan September 1, 2014 at 11:25 am | | Reply

      Kekadang, ada gak yang gua kedekut. haha

  33. reezluv
    reezluv September 1, 2014 at 3:49 am | | Reply

    haha..memacam ko mengomel..:D

    1. titan
      titan September 1, 2014 at 11:12 am | | Reply

      Sekali-sekala.

      Bukan selalu pun. haha

  34. Si Bongkok
    Si Bongkok February 27, 2015 at 8:32 am | | Reply

    En Titan nie kedekut tapi baik orangnya.. :mrgreen:

  35. blogger lelaki
    blogger lelaki February 28, 2015 at 9:40 am | | Reply

    lega rasanya dapat habis baca entri lu bro…peduli ka orang nak kata..yang penting happy kan bro..hahaha..orang masih fikir kejayaan kena ada kereta besar, rumah besar dan bini besar..

  36. Abdfatah
    Abdfatah February 28, 2015 at 10:55 am | | Reply

    Teruskan dgn kedekut yg berhikmat. Usaha tangga kejayaan..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.