46 Responses

  1. Helmi Aliarit
    Helmi Aliarit May 17, 2015 at 11:38 pm | | Reply

    Orang yang terlibat secara langsung dengan sukan selamba je buat artikel sakit lutut ni. 🙂

    1. titan
      titan May 18, 2015 at 6:41 pm | | Reply

      haha..

      sebab pernah belajar benda ni.

      Jadi, tahu la jugakk sikit-sikit.

  2. Hero Borneo
    Hero Borneo May 18, 2015 at 1:58 am | | Reply

    lutut mesti kena jaga terutama aktiviti malam jumaat..hu..hu.

    1. titan
      titan May 18, 2015 at 6:46 pm | | Reply

      Haha..

      haruslah jaga untuk jangka masa yang panjang.

  3. Hafizul
    Hafizul May 18, 2015 at 5:10 am | | Reply

    Pernah gak sakit lutut..sebab terlanggar kerusi..rasanya memang sengal yang amat..kena jaga baik2 lutut ni..banyak keburukan kalau dah sakit kat situ..

    1. titan
      titan May 18, 2015 at 6:48 pm | | Reply

      Sebab itu, kena jaga badan kita ni.

      Jangan sembarangan aje.

  4. akubiomed
    akubiomed May 18, 2015 at 5:19 am | | Reply

    Bila umur meningkat sakit lutut mula melanda akibat ketika muda agresif bersukan. Ada ubat alternatif nak melegakan kesakitan boleh digunakan.

    1. titan
      titan May 18, 2015 at 6:53 pm | | Reply

      Yap.

      Pelega kesakitan tu memang ada.

      Tapi, lebih baik kita mencegah. Nak merawat atau melega ni..dah jadi banyak kerja dah nanti dibuatnya.

  5. azam mohd
    azam mohd May 18, 2015 at 6:09 am | | Reply

    Kesihatan ialah rezki yg take ternilai harganya

    1. titan
      titan May 18, 2015 at 7:05 pm | | Reply

      Ya.

      Hargai diri kita.

  6. Azzahairi
    Azzahairi May 18, 2015 at 9:40 am | | Reply

    Sakit lutut, fuh memang perit weh 🙂

  7. ahmadyani
    ahmadyani May 18, 2015 at 2:30 pm | | Reply

    Lenguh lutut pun boleh dikira penyakit. Tak boleh tidur malam dibuatnya…

    1. titan
      titan May 18, 2015 at 7:09 pm | | Reply

      Ni mesti biasa dah lenguh lutut kann..

      kannnn?? Hehe..

  8. Sani Yunus
    Sani Yunus May 18, 2015 at 4:48 pm | | Reply

    Sakitnya tuh disini terasa bila umur dah makin meningkat…Bila duduk bersila lama-lama pun dah sakit..

  9. Kamal Mustafa
    Kamal Mustafa May 19, 2015 at 1:54 am | | Reply

    Lutut kalau dah sakit memang payah, nak pulak kalau naik tangga…sekso. KM kadang-kadang ajo kena sakit lutut, selalu kalau sakit lutut datang KM makan ubek kendian elok. Takdolah berpanjangan setakat nie. Orang tuo sinonim dengan sakit lutut tapi tak semuo ubek berkesan.

  10. Noriza Rahman
    Noriza Rahman May 19, 2015 at 8:40 am | | Reply

    Setuju dengan en.Titan, kalau orang yang berbadan obes ni memang lutut la akan jadi ‘mangsa’nya..kesian

    1. titan
      titan May 23, 2015 at 10:58 pm | | Reply

      yup.

      Yang badan besar dan gemuk obes ni, memang kena kurangkan berat badan.

      Lutut memang salah satu anggota badan yang wajib akan kena efek.

  11. kaki pelangi
    kaki pelangi May 19, 2015 at 5:28 pm | | Reply

    suami sy akan sakit lutut bila dia main futsal atau basketball. mungkin disebabkan dia pernah cedera kt lutut masa bersukan dulu. Bila sakit biasanya dia akan pergi berurut je. orang kalau dah minat bersukan, sakit macam mana pun, dia akan cari jalan supaya boleh main.

  12. MDHAFiZ.NET
    MDHAFiZ.NET May 20, 2015 at 2:12 am | | Reply

    istiqomah betul blogger titan ni. respect! hahaaa 😀

  13. JMR
    JMR May 20, 2015 at 3:39 am | | Reply

    owh tak best gak bila sakit lutut ni..t org ckp lepas kawin ni senang dapat sakit lutut gak kan haha

    1. Uncle Zuan
      Uncle Zuan May 20, 2015 at 3:02 pm | | Reply

      itu wa slalu dengar haha

  14. Uncle Zuan
    Uncle Zuan May 20, 2015 at 3:02 pm | | Reply

    wa slalu sakit peha je. hamstring. lutut ok lagi sofar alhamdulillah

    1. zool
      zool May 21, 2015 at 12:39 pm | | Reply

      hamstring selalu bahaya juga tu bro

  15. Mek ila Jual Vitamin
    Mek ila Jual Vitamin May 20, 2015 at 3:44 pm | | Reply

    Kalau skru lutut beralih, memang parah. Segalanya jadi tak kena sudah!

  16. dayah
    dayah May 20, 2015 at 7:30 pm | | Reply

    hurm..
    (tu je nak komen dari org gemok yang kdg kdg sakit lutut)

  17. zool
    zool May 21, 2015 at 12:38 pm | | Reply

    cerita tang gemuk tu yang legend..
    sakit lutut kadangkala berlaku juga tu..

  18. zik
    zik May 21, 2015 at 12:54 pm | | Reply

    sakit lutut.. dah jarang la.. sebab dah tak aktif bersukan…

  19. Amir
    Amir May 21, 2015 at 3:21 pm | | Reply

    koyak ligamen lutut (acl)..kena ni sekali, sampai sekarang takleh main bola..

  20. AZENI AHMAD
    AZENI AHMAD May 22, 2015 at 8:02 am | | Reply

    Sakit lutut nie kalau tak cegah awal-awal memang membawa hingga ke tua pun.
    Nak jalan jauh sikit pun tak boleh.
    Saya dulu memang aktif bersukan tp alhamduillah takda injury bab lutut.
    Kalau naya gak.

  21. Pakcik Janggut
    Pakcik Janggut May 22, 2015 at 2:50 pm | | Reply

    orang gemuk mudah sakit lutut …macam pakcik ni .

  22. rahimah
    rahimah May 22, 2015 at 4:21 pm | | Reply

    Alhamdulillah at this age lutut saya ok lagi skrunya.Syukur tak ada apa-apa penyakit sampai sekarang.Risau dengan anak lelaki saya yang main rugby ni . BUkan rugby je segala macam sport dia sapu.Bulan puasa pun boleh berlari keliling padang lagi.

  23. adarain
    adarain May 24, 2015 at 4:29 pm | | Reply

    kalau selalu sangat atif bersukan setiap hari tanpa rehat pun boleh jadi sakit lutut silap2x makin parah jadinya.

  24. Mek ila Jual Vitamin
    Mek ila Jual Vitamin May 25, 2015 at 1:15 am | | Reply

    Vitamin Shaklee pun ada yang khusus untuk kesihatan sendi dan tulang. Alhamdulillah ramai yang dapat manfaatnya.

  25. adilah manaf
    adilah manaf May 26, 2015 at 12:20 pm | | Reply

    Sakit lutut ini memang seksa. Lebih-lebih lagi bila tengok nenek sendiri yang ‘struggle’ nak solat berdiri. Untuk elakkan diserang sakit lutut ini dari awal-awal lagi kena jaga pemakanan dan hindari dari ambil makanan yang menyebabkan risiko sakit lutut.

  26. sensasi2020
    sensasi2020 May 28, 2015 at 4:49 am | | Reply

    Sakit lutut memang menyakitkan, orang tua ambo selalu sakit lutut. Kalau guna PRO Kas, agaknya boleh sembuh ke?

  27. muliani
    muliani May 30, 2015 at 1:22 pm | | Reply

    lutut kene jaga baik baik.. si suami smpai skrg tak bersukan sbb lutut..

  28. myliferia
    myliferia May 31, 2015 at 10:44 am | | Reply

    Panjang lebar beno pasal sakit lutut. Cam baca artikel dari pakar sakit lutut pun ye ni…hehe

    Tapi memang pun, sakit lutut ni tak boleh main biar jer. Kalau dah seruis, nagis ler jawabnya.

    Bersenam pun kene rehat juga, supaya otot yang tercedera boleh sembuh 🙂

  29. kak yatiadam
    kak yatiadam June 1, 2015 at 11:23 am | | Reply

    sakit lutut memang parah la..payah nk berak kesana sini oh.. nak solat pun payah tau..

  30. zara
    zara June 2, 2015 at 1:55 pm | | Reply

    pernah juga kene sakit lutut ni selepas melahirkan anak pertama..mungkin kesan ubat bius yang diambil semasa bersalin..lepas dapat kedua baru sedar diri nak ambik supplement..settle masalah..

  31. zam
    zam June 3, 2015 at 3:32 pm | | Reply

    Aku pun tgh sakit lutut nih pasai aktif balik main bola. Baru 2 matches friendly dah kono rehat 1-2 bulan. hehehe

  32. sensasi2020
    sensasi2020 June 3, 2015 at 4:23 pm | | Reply

    Semenjak umur ambo meningkat 40-an sakit lutut semakin terasa, lebih lagi bekertja terlalu lama beriri. moga Pro kas adalah penawar paling mujarab, kalau tidak pun boleh melegakan sakit lutut yang kita alami.

  33. suhiminain
    suhiminain June 4, 2015 at 12:16 am | | Reply

    setiap penyakit ada ubatnya, termasuk sakit kaki. kecuali penyakit mati.

    1. suhiminain
      suhiminain June 4, 2015 at 12:18 am | | Reply

      en.Titan, napa tak bagi betul timing wordpress tu. Komen aku posted pukul 12:16 am di situ. huhu… dah 8 jam lewat tu.

  34. musadun
    musadun June 6, 2015 at 10:17 pm | | Reply

    jangan je sakit lutut sebab selalu sangat ketuk.. terutamnya macam saya yang bujang ni..hahaha

  35. kevin2
    kevin2 December 4, 2015 at 9:03 am | | Reply

    Semoga tempat makan ini jadi terkenal karena masuk blog pak Budi , Aerith

  36. Ros
    Ros February 21, 2017 at 12:11 pm | | Reply

    Ramai juga yang sakit lutut rupanya.
    Kena makan makanan untuk kesihatan lutut ni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.