35 Responses

  1. Jie Susanos
    Jie Susanos June 5, 2016 at 6:33 am | | Reply

    Sape xnk rumah kan..xde duit jer..jehe

    1. titan
      titan June 5, 2016 at 12:00 pm | | Reply

      Ya.

      Itulah kebiasaan masalahnya.

      Hehe..

  2. Travelog Siti
    Travelog Siti June 5, 2016 at 1:35 pm | | Reply

    Kalau tak ada duit dan tak nak buat loan bank..kita kena kumpul duit dulu sikit2. Pastu dah ada dlm 50k-70k ke..boleh cari tukang rumah, pastu upah tukang rumah tu bina rumah sendiri. Sendiri jadi mandur. Belajar bina rumah sendiri (mcm jadi kontraktor sendiri lah). Dgn modal sebanyak tu dah boleh dah bina rumah saiz biasa..

    1. titan
      titan June 5, 2016 at 9:59 pm | | Reply

      Kalau ada tanah dan duit, semua boleh jadi maa.

      Masalahnya, tak semua orang ada duit dan tak semua orang nak berapa layak buat loan.

  3. akubiomed
    akubiomed June 5, 2016 at 3:35 pm | | Reply

    Rumah pertama paling mencabar, selagi tak lepas.

    1. titan
      titan June 5, 2016 at 7:18 pm | | Reply

      Ya.

      Selagi tak lepas, rasa ada benda yang tak lepas kat tekak ni.

  4. Lokman Amirul
    Lokman Amirul June 5, 2016 at 7:19 pm | | Reply

    Dunia lani semua perlu kan duit…apa2 pun rumah lebeh penting daripada keta.

    1. titan
      titan June 7, 2016 at 12:03 pm | | Reply

      Ya.

      ADa duit, beli lah rumah dulu ya.

  5. rahimah majid
    rahimah majid June 6, 2016 at 12:49 am | | Reply

    Saya setuju. Tak ada duit memang tak boleh beli rumah. Macam mana cara sekalipun tetap kena ada duit. Cara nak dapat duit tu yang kena kreatif kalau masa tu tak ada duit. Buku tu memang tengah riki pun sebab nak buat investment dan supaya anak saya juga boleh belajar property investment lepas ni.

    1. titan
      titan June 7, 2016 at 12:04 pm | | Reply

      Ya.

      Usahalah sementara kita masih muda lagi.

  6. Raihanah Ahmad
    Raihanah Ahmad June 6, 2016 at 12:56 am | | Reply

    saya setuju, kalau takde duit cemana nak beli rumah. org zaman sekarang susahnya nak menabung, itu pun dah jimat banyak. rumah sepatutnya dikawal harganya supaya semua orang boleh memiliki rumah.

    1. titan
      titan June 7, 2016 at 3:23 pm | | Reply

      Ya.

      Tapi biasalah..semua mahu kawal dunia ni macam diorang yang punya.

  7. Pokok2u
    Pokok2u June 6, 2016 at 12:59 am | | Reply

    Nak kena cari duit baru boleh beli rumah agaknya. Tips yang bagus ni.

    1. titan
      titan June 7, 2016 at 3:28 pm | | Reply

      Memang la kena cari.

      Duit tak jatuh dari pokok.

  8. Aretikz
    Aretikz June 6, 2016 at 3:33 am | | Reply

    Tanah dah ada.. rumah jak yang belum terbina.. haishh..

    1. titan
      titan June 7, 2016 at 3:31 pm | | Reply

      Ok la tu.

      Cepat-cepat la buat rumah ye.

  9. Ikhwan
    Ikhwan June 6, 2016 at 5:32 am | | Reply

    takde duit sendiri, guna la duit bank hehehe

    1. titan
      titan June 7, 2016 at 3:34 pm | | Reply

      Haha..

      use other people money.

      OPM.

  10. Hairul Hissam
    Hairul Hissam June 6, 2016 at 6:20 am | | Reply

    Tunggu rumah jatuh dari langit. heee

    1. titan
      titan June 7, 2016 at 3:39 pm | | Reply

      Wahh..

      tu dah boleh buat tajuk drama baru kat tv3 tuh.

  11. apdm
    apdm June 6, 2016 at 6:40 am | | Reply

    Sekarang duit amat berkuasa…nak dapatkn sesuatu benda tu..kdang perlukan duit utk mndapatkannya..

    1. titan
      titan June 7, 2016 at 3:13 pm | | Reply

      Ya.

      Itu la dunia hari ini.

      Suka atau tidak suka.

  12. Tok Puteh
    Tok Puteh June 6, 2016 at 8:11 am | | Reply

    Alhamdulillah dah ada rumah sendiri
    kecil pun rumah kita sendiri, puas hati

  13. zool
    zool June 6, 2016 at 3:15 pm | | Reply

    kena pandai belajar trik..
    Duit memang kena ada.. tapi tak perlu terlalu banyak,..
    pandai2 lah menjimat

    1. titan
      titan June 7, 2016 at 3:20 pm | | Reply

      Ya.

      Kena rajin-rajin la belajar berjimat eh.

      hehe

  14. Hafiz Rahim
    Hafiz Rahim June 7, 2016 at 1:15 am | | Reply

    Alhamdulillah.. gua dah ada 1 rumah. Target 1 rumah 1 anak.

    1. titan
      titan June 7, 2016 at 2:53 pm | | Reply

      ok la tu.

      jangan dok pikir nak tambah dua bini plak.

      kang pening kepala nak beli dua rumah.

  15. Afif Rayyan
    Afif Rayyan June 7, 2016 at 5:19 pm | | Reply

    Gua pn otw beli umah pertama.. sampai bila nak duduk umah family je kn

  16. jida
    jida June 8, 2016 at 1:00 am | | Reply

    peningkatan harga rumah memang sangat ketara dari tahun ke tahun..Maka, haruslah bijak mencari sumber pendapatan bagi menambah duit simpanan untuk membeli rumah.

  17. Noriza Rahman
    Noriza Rahman June 8, 2016 at 5:15 am | | Reply

    memang betul takda duit tak boleh beli rumah tapi bila dah ada duit himpun la berdikit2 boleh buat beli rumah walaupun kecik

  18. ema
    ema June 8, 2016 at 5:36 am | | Reply

    Tak ada duit apa benda pun tak boleh beli..apatah lagi nak beli rumah yg sekarang harga yg dah melambung tingginya.

  19. reezluv
    reezluv June 8, 2016 at 5:50 am | | Reply

    ada la triknya tu..sama macam buat duit tanpa modal..:D

  20. Azzahairi
    Azzahairi June 8, 2016 at 6:02 pm | | Reply

    Beli rumah ikut bajet ya. Lambat pun tak ape asalkan kumpul duit. 🙂

  21. Hafizul
    Hafizul June 9, 2016 at 2:56 pm | | Reply

    Tak kesah mana pasal rumah.. nak dapat kan bini no. 2 dulu.. pun kena ada duit banyak.. hahaha

  22. azam mohd
    azam mohd June 11, 2016 at 4:17 pm | | Reply

    rumah ni dah tahap mahal gila gaban. kadang gerun nak buat komitmen hampir setengan juta ringgit huhu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.