40 Responses

  1. adinsa
    adinsa May 10, 2017 at 8:23 am | | Reply

    Allahu…berat topik kali ini akibat nafsu nafsi yang masih tebal dalam diri. minta kita digolong dalam orang yang bersyukur.

    1. titan
      titan May 11, 2017 at 7:38 am | | Reply

      Tak berat.

      Tapi sangat berat bagi yang nafsunya menguasai diri.

  2. Ubaidullah
    Ubaidullah May 10, 2017 at 12:09 pm | | Reply

    mantap ! terasa insaf bila baca 🙂

    1. titan
      titan May 11, 2017 at 7:39 am | | Reply

      Ya.

      Semoga ramai lagi yang insaf.

  3. zool
    zool May 10, 2017 at 1:49 pm | | Reply

    Maraf nampak.. sabar je la kan..
    lain orang lain ragamnya

    1. titan
      titan May 11, 2017 at 7:10 am | | Reply

      Tak marah.

      Nasihatkan aje orang.

  4. siti hazreen
    siti hazreen May 10, 2017 at 3:14 pm | | Reply

    topik berat pulak kali ini

    minum cendol lah dulu cikgu hehe

    1. titan
      titan May 11, 2017 at 7:09 am | | Reply

      Cendol dah habis.

  5. olaoli
    olaoli May 10, 2017 at 3:38 pm | | Reply

    marah sape ni sebenornye ni? cer cerite kat teman

    1. titan
      titan May 11, 2017 at 7:07 am | | Reply

      Tak marah pun.

      Nasihat kasaq sikit je.

  6. reezluv
    reezluv May 11, 2017 at 1:27 am | | Reply

    mimpi pun dah kira cukup bagus..berusahalah ke arah syurga nan abadi

    1. titan
      titan May 11, 2017 at 7:08 am | | Reply

      Ya.

      Lebih bagus dari tidak bermimpi langsung.

  7. Ronaldmohoni
    Ronaldmohoni May 11, 2017 at 3:21 am | | Reply

    Salam titan.
    Cerita ko nih agak berat. Rasanya kebanyakkan manusia nak masuk surga. Tapi hakikatnya, sendiri mahu ingat dan sedar, adakah kita layak?

    1. titan
      titan May 11, 2017 at 7:06 am | | Reply

      Tak berat sangat.

      Ya. Sebab tu kena tolong kengkawan yang tak sedar tu.

  8. riangria
    riangria May 11, 2017 at 3:03 pm | | Reply

    nasihat yng baik..

    1. titan
      titan May 11, 2017 at 5:25 pm | | Reply

      Semoga ramai yang mengikut nasihat yang dinasihatkan.

  9. Ikhwan
    Ikhwan May 11, 2017 at 3:54 pm | | Reply

    Mimpi sekejap boleh la, nak ke syurga kena usaha

    1. titan
      titan May 11, 2017 at 5:22 pm | | Reply

      Semua orang kena usaha.

      Jangan mudah putus asa.

      Mimpi itu juga satu usaha.

  10. raihanah
    raihanah May 11, 2017 at 11:21 pm | | Reply

    sesekali cikgu bawa topik berat sikit neh. saya setuju tu, benar tetap benar, salah tetap salah

    1. titan
      titan May 12, 2017 at 4:16 am | | Reply

      Ya.

      Bukan selalu pun.

  11. mrhanafi
    mrhanafi May 13, 2017 at 2:53 am | | Reply

    nak masuk ke syurga buat la kebaikan…

    in shaa Allah

    Allah akan bagi rahmat

    1. titan
      titan May 13, 2017 at 5:07 pm | | Reply

      Ya.

      Ikut arahan Allah.

      Jangan ingkar larangannya.

      Itu aje.

      1. mrhanafi
        mrhanafi May 16, 2017 at 4:49 pm | | Reply

        hahaha..sangat betul ..

        saya setuju tanpa bantahan

  12. Haidar
    Haidar May 14, 2017 at 4:16 pm | | Reply

    Anda yang telah membuatkan saya insaf 😭😭😭

    1. titan
      titan May 18, 2017 at 6:48 am | | Reply

      Ya.

      Semoga ramai lagi yang insaf setiap hari.

  13. sabree hussin
    sabree hussin May 15, 2017 at 3:20 pm | | Reply

    Mungkin sebab terkeliru antara syurga dunia dengan syurga yang sebenar

    1. titan
      titan May 18, 2017 at 6:44 am | | Reply

      Ya.

      Mungkin ramai yang masih keliru atau pura-pura keliru.

  14. raihanah
    raihanah May 16, 2017 at 5:33 am | | Reply

    selamat hari guru cikgu

    1. titan
      titan May 18, 2017 at 6:47 am | | Reply

      Terima kasih.

      Semoga semua guru gembira.

  15. Faizal Fredley
    Faizal Fredley May 16, 2017 at 9:45 am | | Reply

    entry bro x pernah mengecewakan…mesti byk unsur2 nasihat…selamat hari guru

    1. titan
      titan May 18, 2017 at 6:36 am | | Reply

      Ya.

      Selamat hari guru.

  16. Dedaun Comel
    Dedaun Comel May 17, 2017 at 6:45 pm | | Reply

    Fuhh deep. Semoga mimpi menjadi kenyataan.. Apa pun selamat hari guru bro..

    1. titan
      titan May 17, 2017 at 8:02 pm | | Reply

      Ya.

      Semoga mimpi kita semua jadi kenyataan.

  17. Mrs. A
    Mrs. A May 19, 2017 at 2:12 am | | Reply

    Deep nasihat ini.

    Alangkah bagus mereka yang ditujukan itu membacanya.

    Apa yang cikgu tulis itu sangat tepat, padat dan benar dengan apa yang berlaku sekarang.

    1. titan
      titan May 19, 2017 at 10:05 pm | | Reply

      Ya.

      Harap kena pada yang tepat.

  18. nila anggraini
    nila anggraini May 21, 2017 at 5:00 am | | Reply

    jom jadi insan yang lebih baik lagi..

    1. titan
      titan May 21, 2017 at 9:04 pm | | Reply

      Ya.

      Itu lebih afdal.

  19. Hafizul
    Hafizul May 27, 2017 at 5:59 am | | Reply

    So, rendahkan ego sebab dengan ego kita tak kan kemana-mana pun.. rajin-rajin la carikan keberkatan… terima kasih diatas nasihat ini…

  20. Ainun Kalisah
    Ainun Kalisah June 5, 2017 at 7:00 am | | Reply

    Nasihat yg mantap. Mohon insaf myself. !

  21. Syakilla Azam
    Syakilla Azam July 24, 2017 at 7:56 am | | Reply

    Sejujurnya, memang insaf !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.