40 Responses

  1. akubiomed
    akubiomed April 23, 2016 at 2:40 am | | Reply

    Kita hanya merancang hanya tuhan yang menentukan.

    1. titan
      titan April 23, 2016 at 8:28 am | | Reply

      yA.

      kita rancang sahaja.

      Allah ada perancangan yang lebih baik untuk kita.

      Bersedia sahaja.

      1. Pokok2u
        Pokok2u April 25, 2016 at 12:36 am | | Reply

        Betul tu. Perancangan Allah lebih baik.

  2. JebengOtai ™
    JebengOtai ™ April 23, 2016 at 8:57 am | | Reply

    kalo malang bagi salam, mmg kita boleh elak..apakan daya..huhu

    1. titan
      titan April 23, 2016 at 9:05 am | | Reply

      tu la.

      kita tak tahu bila depa bagi salam.

      kena sentiasa bersedia ajelah jawabnya.

  3. onlajer
    onlajer April 23, 2016 at 8:57 am | | Reply

    oh kira ok ke tak anak buah hang ni..

    Dekat sini bawa motor kena pakai helmet tau … sekarang dah banyak sangat peronda

    1. titan
      titan April 23, 2016 at 9:04 am | | Reply

      kawasan kampung beb.

      memang budak-budak susah benar nak pakai helmet.

      takde lesen tu jangan cite la.

      peronda pun pening kepala kekadang aku tengok.

      nak tangkap ke tidak.

  4. Noriza Rahman
    Noriza Rahman April 23, 2016 at 1:46 pm | | Reply

    Allah macam-macam masalah kan, sabar ya cikgu

    Lain kali boleh balik jumpa atuk dan nenek si Firas tu, cepat sungguh dia besar ya

    1. titan
      titan April 24, 2016 at 12:55 pm | | Reply

      Ya.

      Tunggu masa yang sesuai la jawabnya.

  5. Syawan Youb
    Syawan Youb April 23, 2016 at 3:50 pm | | Reply

    Masalah muncul secara tiba-tiba , tiada amaran tiada notis .

    1. titan
      titan April 24, 2016 at 2:45 pm | | Reply

      Ya.

      Jarang bagi notis.

  6. anuar
    anuar April 23, 2016 at 11:40 pm | | Reply

    Bersabarlah.. setiap musibah yang melanda kita pasti ada hikmah disebaliknya…

    1. titan
      titan April 24, 2016 at 2:53 pm | | Reply

      Ya.

      Bersabar itu sangat penting.

      Hayatinya seikhlas mungkin.

  7. kak yatiadam
    kak yatiadam April 24, 2016 at 11:35 am | | Reply

    sabar la bro.. ada hikmah tu.. kita cuma merancang kan..

    1. titan
      titan April 24, 2016 at 2:56 pm | | Reply

      Ya.

      Kita hanya merancang.

  8. Uncle Zuan
    Uncle Zuan April 24, 2016 at 2:25 pm | | Reply

    hang dah boleh jadi Hokage (guru besar)

    1. titan
      titan April 24, 2016 at 3:01 pm | | Reply

      Haha..

      tu lambat lagi.

      Masih level genin lagi.

  9. zool
    zool April 24, 2016 at 3:17 pm | | Reply

    sabar je la ek..
    minggu depan boleh balik kampung

    1. titan
      titan April 25, 2016 at 10:23 am | | Reply

      Minggu depan tak leh.

      bini tak cuti hari sabtu.

  10. Pokok2u
    Pokok2u April 25, 2016 at 12:35 am | | Reply

    Sabar bro yea. Dugaan dunia. Ada macam-macam.

    1. titan
      titan April 25, 2016 at 3:22 pm | | Reply

      Ya.

      Dugaan dunia.

      Kita hadapi dengan penuh senyuman pelangi.

  11. Datin Tyka
    Datin Tyka April 25, 2016 at 12:40 am | | Reply

    Tak apa, setiap apa yg berlaku pasti ada hikmah nya.

    1. titan
      titan April 25, 2016 at 10:05 am | | Reply

      Ya.

      Pasti ada hikmah setiap yang berlaku.

      Dari kita aje sebenarnya.

  12. fazrol
    fazrol April 25, 2016 at 2:06 am | | Reply

    Malang tak baunya…
    Cukup masa, tiba macam tue saja…

    Kadang-kadang bukan salah kita,
    tapi kena redha seadannya…

    1. titan
      titan April 25, 2016 at 10:03 am | | Reply

      Ya.

      Terima seadanya beb.

      Kita ni makhluk awam yang biasa.

  13. UmmuAyyash
    UmmuAyyash April 25, 2016 at 10:16 am | | Reply

    Ada hikmah Allah plan macam tu, senyum jelah =)

    1. titan
      titan April 25, 2016 at 3:16 pm | | Reply

      Ya.

      Ada hikmahnya tersendiri.

      Senyum aje sampai sekarang bila dah “nampak”.

  14. zaza iman
    zaza iman April 25, 2016 at 3:40 pm | | Reply

    sabar banyak2 ye..mujurlah anak buah dan perempuan tu tak terlalu teruk.. syukur pd Allah..ada banyak hikmah atas apa yg berlaku..

    1. titan
      titan April 26, 2016 at 8:07 am | | Reply

      Ya.

      Mujur tak teruk.

      Mujur tak patah riuk sangat.

      Dah boleh sedar tu, dah boleh senyum..itu pun dah cukup bersyukur.

  15. Ani Haryani
    Ani Haryani April 26, 2016 at 4:30 am | | Reply

    suka ayat last seperti Naruto dan Boruto,yang tidak pernah mengaku kalah dan berputus asa.

    Allah uji sesuai dengan keupayaan hamba Nya. Fighting! 🙂

    1. titan
      titan April 26, 2016 at 8:06 am | | Reply

      Ya.

      Aja aja fighting!

  16. Sani
    Sani April 26, 2016 at 5:01 pm | | Reply

    Memang dia tak bagi salam. Kita lah kena selalu bagi salam, barulah kebaikkanya yang banyak datang, tak ke gitu bro?

  17. Hafizul
    Hafizul April 27, 2016 at 11:18 am | | Reply

    Tapi sempat elak ke klu masalah datang BG Salam? Haha.. Tang masalah ni memang la.. Kena senyum aje sentiasa.. Baru tak stress… Baru kacak sentiasa..

  18. Fyna
    Fyna April 27, 2016 at 4:12 pm | | Reply

    Hurm. Semua yang terjadi ada hikmahnya kan. Kalau kita dah rancang sebaiknya, kalau Allah sudah tentukan suratannya. Kita kena redha dengan kehendakNya.

    p/s : Fyna kembali berblogging setelah mood sebelum ini ke dasar lautan dalam.

    1. titan
      titan May 6, 2016 at 4:50 pm | | Reply

      Selamat menulis kembali.

  19. Aishah
    Aishah May 6, 2016 at 9:44 am | | Reply

    Kalau masalah bagi salam, belum sempat jawab kita dah lari dulu

    1. titan
      titan May 6, 2016 at 4:52 pm | | Reply

      Itu la masalah orang kita sekarang.

      Nak bagi salam pun kekadang takut dan segan.

  20. Farizah
    Farizah May 11, 2016 at 12:04 pm | | Reply

    Bersabar…ada hikmahnya. Perancangan Allah adalah yang terbaik

  21. semakkini
    semakkini April 19, 2018 at 5:09 pm | | Reply

    Besarnya dugaan. Semoga tabah dalam menempuhi cabaran hidup ye.

    1. titan
      titan April 20, 2018 at 10:41 am | | Reply

      Ya.

      Kita kena selalu tabah setiap hari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.