77 Responses

  1. Amran
    Amran February 2, 2017 at 11:16 pm | | Reply

    Aku setuju bro.. Sukan bukan saja nak bagi perut kempis, nak bagi stamina pun ya juga. Maklumlah lepas kawin ni tenaga banyak nak pakai.

    1. titan
      titan February 3, 2017 at 4:28 pm | | Reply

      Ya.

      Lepas kahwin, tenaga banyak nak pakai.

      Nak kejar anak pakai pampers aje, dah boleh hilang satu kilo sebulan.

  2. Mama Kembar Tiga
    Mama Kembar Tiga February 3, 2017 at 12:42 am | | Reply

    My sons pun tengah dok minat badminton ni, Ayahnya pun layan je. Bagus bersukan ni

    1. titan
      titan February 3, 2017 at 4:26 pm | | Reply

      Ya.

      Sukan yang gerakkan seluruh anggota badan.

  3. izwan
    izwan February 3, 2017 at 3:40 am | | Reply

    dah lama tak bersukan. apa lagi selepas kemalangan haritu. memang kena tunggu lamalah baru dapat start balik. bila lama x bersukan macam badminton ni, stamina pun out

    1. titan
      titan February 3, 2017 at 4:27 pm | | Reply

      Rajinlah bersukan.

      Baru badan fit.

  4. Calrase Patrick
    Calrase Patrick February 3, 2017 at 7:03 am | | Reply

    Lelaki bujang khawin cepat hukhuk

    1. titan
      titan February 3, 2017 at 4:24 pm | | Reply

      Ya.

      Sila kahwin cepat.

  5. Sentiasa Panas
    Sentiasa Panas February 3, 2017 at 7:11 am | | Reply

    Rasanya dah faham kenapa en.titan tak gantikan li cong wei. Takut lin dan marah asyik tukar bulu tangkis kot kah kah

    1. titan
      titan February 3, 2017 at 4:21 pm | | Reply

      Lin Dan kalau dah suka shuttle tu, sampai rosak dia main.

      Mintaq tukaq memang dia tak bagi punya.

  6. at-tarmizi
    at-tarmizi February 3, 2017 at 8:04 am | | Reply

    lama dah tak main badminton

    1. titan
      titan February 3, 2017 at 4:23 pm | | Reply

      Esok gi main.

      Itupun kalau ada raket la.

  7. haffizuliskandar
    haffizuliskandar February 3, 2017 at 9:21 am | | Reply

    1st time dengar jenama kawasaki..ingat motor je ada jenama kawasaki..hihihihi

    1. titan
      titan February 3, 2017 at 4:20 pm | | Reply

      Antara jenama lejen ni beb.

      Antara yang terlama.

  8. Dukenaim
    Dukenaim February 3, 2017 at 11:22 am | | Reply

    I feel you!
    Lelaki kahwin, perlukan sedikit hobi utk isi masa yang terbiar tu. Kadang-kadang citer dekat mak budak diorang takkan faham, sebab katanya lagi berfaedah teman diorang main ketuk-ketuk ramadhan atau layan anak tengok tv.
    Apa pun main badminton ni best. Masa ni kalau tengah bengang, smash lah sampai putus tali pun, memang takkan puas.

    Tapi dari semalam saya fikir. Tak dapat jawapan lagi. Apa pasal lelaki bila dah kahwin mesti perut buncit,dan badan jadi tembun semacam je. Masih lagi mencari teori yang sahih 🙁

    1. titan
      titan February 3, 2017 at 4:19 pm | | Reply

      Bahaya tu beb.

      Smash sampai putus tali..

      Tukaq tali je, dekat RM20-30.

      Kalau tali sedap, RM50 ke atas.

      Putus tali aje, tambah bengang lagi ada la beb.

      Haha..

  9. bahrain
    bahrain February 3, 2017 at 12:04 pm | | Reply

    lelaki main bola jaring.. itu klakooo.. hahah. dah lama betul tak main badminton.. Ayah ak masa aku kecil memang setiap minggu main badminton memalam ngan member cikgu lain sekolah.. kebetulan jiran plak tu..

    1. titan
      titan February 3, 2017 at 4:17 pm | | Reply

      So, esok gi main badminton.

      Tempah court cepat.

  10. akubiomed
    akubiomed February 3, 2017 at 2:29 pm | | Reply

    Tali tarik tengang tentu bunyi ting ting. 🙂

    1. titan
      titan February 3, 2017 at 4:16 pm | | Reply

      Haha..

      kalau tarik 30 ke atas, raket mahal dan sedap.

      Dengar bunyi pun dah cemburu gila.

  11. abdfatah
    abdfatah February 3, 2017 at 4:13 pm | | Reply

    Kahwin jgn tak kahwin..

    1. titan
      titan February 3, 2017 at 4:29 pm | | Reply

      Ya.

      Kalau lom kahwin, sila nikah cepat.

  12. saps ibu bapa
    saps ibu bapa February 3, 2017 at 5:32 pm | | Reply

    peh..ni kalau smash macam ni, agak2 dah berapa kali dah tukar tali raket ni kan.hehe

    1. titan
      titan February 4, 2017 at 6:46 pm | | Reply

      Aku rasa dalam 2-3 tahun, baru sekali tukar tali.

      Aku jarang tukaq tali.

  13. Noriza Rahman
    Noriza Rahman February 3, 2017 at 7:14 pm | | Reply

    Patutlah abang ipar selalu main badminton malam-malam, agaknya nak buang lemak gendut tu lah kot

    1. titan
      titan February 4, 2017 at 6:44 pm | | Reply

      Kebarangkalian itu agak tepat.

  14. siti hazreen
    siti hazreen February 4, 2017 at 2:57 am | | Reply

    haha lelaki main bola jaring? tak boleh blah haha

    1. titan
      titan February 4, 2017 at 6:45 pm | | Reply

      Ada.

      Jangan pelik.

  15. nikkhazami
    nikkhazami February 4, 2017 at 4:47 am | | Reply

    hahah! ending tu..

    1. titan
      titan February 4, 2017 at 6:43 pm | | Reply

      Kenapa dengan ending tu?

  16. emalin mohd
    emalin mohd February 4, 2017 at 7:14 am | | Reply

    Bersukan dan keluar peluh dek bersukan memang best. Tapi trick untuk ibu yang ada anak kecil ni cari masa sesuai untuk pergi bersukan. huhuhu

    1. titan
      titan February 4, 2017 at 6:39 pm | | Reply

      Ya.

      Bersukan dengan anak kecil itu cantik.

  17. TopSeoFriendly
    TopSeoFriendly February 4, 2017 at 9:04 am | | Reply

    Dah berpuluh tahun tak main badminton, bukannya tak ada gelanggang, bukannya tak ada raket dan bulu tangkis tetapi masa nak pergi main ada saja kerja lain nak dibuat, lebih lagi kerja yang boleh dapatkan duit.

    1. titan
      titan February 4, 2017 at 6:40 pm | | Reply

      Takpe.

      Masa ada 25 jam.

      Curi satu jam je untuk bersukan.

  18. TopSeoFriendly
    TopSeoFriendly February 4, 2017 at 9:06 am | | Reply

    Bini saya pun suka main badminton, bolehlah berlawan bergu campuran.

    Pastinya kalah sebab banyak pukul angin, jangan naik angin dahlah…

    1. titan
      titan February 4, 2017 at 6:37 pm | | Reply

      Elok la tu.

      Habis niaga, leh la main dengan bini plak.

  19. si bongkok
    si bongkok February 4, 2017 at 10:34 am | | Reply

    Hoho…silap2 servis S ngan jumping smash mirip punch gunalan selamba jek bro bagi oppenent heh… 🙂

    Bro jenis main badminton rally @ stroke @ drop nie…bayang2 permainan misbun sidek + icuk sugiarto ngan peter gade dah ada nie…yerlah penceritaan pon dah cukup ilmu tue… 🙂

    p/s: BMI dah lari ker bro…borroy baru makin mahal saham kan…kena plak rambut sikat tepi…perghhh…pewwitt2 dalam hati jek cikgu2 praktikal kat situ… 😀

    1. titan
      titan February 4, 2017 at 6:32 pm | | Reply

      Boroi sikit je.

      Dah kurus balik dah minggu nih.

  20. Khairul Zamri
    Khairul Zamri February 4, 2017 at 3:47 pm | | Reply

    Dah lama tak main badminton pegang raket pun dan kekok rasanya

    1. titan
      titan February 4, 2017 at 6:31 pm | | Reply

      Kena start pegang, baru feel nak main tu datang semula.

  21. Ira
    Ira February 5, 2017 at 3:28 am | | Reply

    ohh, macam tu rupanyaa. nice info.

    1. titan
      titan February 5, 2017 at 5:22 pm | | Reply

      Ya.

      Macam itulah rupanya.

  22. sabree hussin
    sabree hussin February 5, 2017 at 5:21 am | | Reply

    Sampai la ni, aku masih tak dak geng nak ajak main badminton. Mungkin sebab aku kerja sorang2 kot. Tu yang susah nak cari geng

    1. titan
      titan February 5, 2017 at 5:20 pm | | Reply

      Gi la cari geng.

  23. raihanah
    raihanah February 6, 2017 at 1:41 am | | Reply

    saya dulu wakil sekolah badminton. tp memangla kat ofis saya sebelum ni pun badminton jadi feveret sport kawan2 lelaki

    1. titan
      titan February 9, 2017 at 1:00 am | | Reply

      Wah..

      penah jadi wakil sekolah lagi tu.

  24. Gambir Emas
    Gambir Emas February 6, 2017 at 4:15 am | | Reply

    Betul, lelaki berkahwin wajib bersukan. Kalau x alamatnya kedepanlah.haha. Kena cari 1 hobi yang boleh buat badan sihat dan mengeluarkan peluh. Saya minat sukan hoki. Memang hobi . Tapi sekarang perlu cari masa untuk main. Kalau dapat main sebulan sekali tu pun dah rasa bersyukur :D.

    1. titan
      titan February 8, 2017 at 8:17 pm | | Reply

      Nak main hoki, kena ramai.

      TU yang susah cari geng tuh.

  25. Sobri Mansor
    Sobri Mansor February 8, 2017 at 1:33 am | | Reply

    Welkam masuk siri 30. Harap hormon testosteron masih stabil lagi…. hahaha

    1. titan
      titan February 8, 2017 at 8:16 pm | | Reply

      Ya.

      Masih stabil dan mantap.

  26. nila anggraini
    nila anggraini February 9, 2017 at 12:22 am | | Reply

    bab perut buncit tu memang win…asben KakNil pun gitu, masa bujang bukan main lagi sibuk badminton segala bagai, dah kahwin tak semoat pun nak main, yang ada perut buncit,,,hahahah..takpe lepas ni kami suami isteri pi lawan badminton buang perut buncit.

    1. titan
      titan February 9, 2017 at 1:01 am | | Reply

      HEhe..

      takpe kalau dua-dua buncit.

  27. Uncle Zuan
    Uncle Zuan February 10, 2017 at 8:42 am | | Reply

    ok tahun depan aku dah masuk 30an macam ko. hahaha

    tahun ni aku niat nak kawin. calon ada

  28. zik
    zik February 11, 2017 at 4:32 am | | Reply

    sebulan sekali mesti pekena punya… ramai orang cina memang selalu main. melayu jarang, tapi memang tetap ada…

    1. titan
      titan February 17, 2017 at 10:47 am | | Reply

      Ya.

      Melayu, rajin main handset je.

  29. Elih Japahar
    Elih Japahar February 11, 2017 at 6:12 am | | Reply

    Aku main boling je bro lepas kahwin.

    Haha..

    1. titan
      titan February 17, 2017 at 10:46 am | | Reply

      Boling tenpin ke boling padang?

  30. Jiesusanos
    Jiesusanos February 11, 2017 at 11:17 am | | Reply

    Huhu..boroi tu nikmat..

    Asyik mkn jer.. Skrg ni kuar peluh dgn jogging jer..

    1. titan
      titan February 17, 2017 at 10:43 am | | Reply

      Takpe.

      Aktiviti malam ada.

  31. Jiesusanos
    Jiesusanos February 11, 2017 at 11:17 am | | Reply

    Huhu..boroi tu nikmat..

    Asyik mkn jer.. Skrg ni kuar peluh dgn jogging jer..

    1. titan
      titan February 25, 2017 at 6:00 pm | | Reply

      Ya.

      Boroi itu perlu.

  32. Kereta Sewa KL
    Kereta Sewa KL February 19, 2017 at 2:55 am | | Reply

    Alhamdulillah..Dah lama tak main badminton.Habis sakit-sakit badan dibuatnya.Berpintal-pintal urat dibuatnya..Apa yang penting Bersukan adalah satu kemestian..JOM BERSUKAN..

    1. titan
      titan February 25, 2017 at 5:58 pm | | Reply

      Ya.

      Marilah bersukan.

  33. Naimah Wahab
    Naimah Wahab February 21, 2017 at 9:50 pm | | Reply

    Incik hubby ku suka bola sepak, badminton, ping pong.

    Zaman sekolah dulu kite suke volley ball gara-gara cerita mearo attack masa sekolah rendah…haha

    1. titan
      titan February 25, 2017 at 5:56 pm | | Reply

      Rajin ye tengok Maero attack rupanya eh.

  34. kak yatiadam
    kak yatiadam March 4, 2017 at 11:42 am | | Reply

    ha ha ha.. malas tu yang x tahan nak dengar.. sama la kak pun jika ada masa lapang baru dapat menulis sekarang ni..

    1. titan
      titan March 24, 2017 at 8:40 am | | Reply

      Biasalah tu.

      Semua orang malas.

  35. reezluv
    reezluv March 20, 2017 at 2:13 am | | Reply

    lama plak aku rasa tak main badminton..bila plak nak main balik..seminggu kompem pancit takde angin.ahaha

    1. titan
      titan March 24, 2017 at 8:32 am | | Reply

      Hang memang selalu pancit ni kann..kannn?

  36. Hafizul
    Hafizul March 22, 2017 at 3:39 am | | Reply

    Jom wehhhh kita lawan sekali.. Rasa tercabar pulak ni.. Hahahaha…

    1. titan
      titan March 24, 2017 at 8:31 am | | Reply

      Turun pasir gudang lah weh kalau berani.

  37. Hero Borneo
    Hero Borneo March 25, 2017 at 12:44 pm | | Reply

    dah sepuluh tahun saya gantung raket..

    tak kisah la..

    sekarang tangah nak fikir sukan apa yang sesuai dah

  38. sharmien
    sharmien March 31, 2017 at 4:15 pm | | Reply

    bila dah kahwin perlu kreatif cari masa untuk bersukan. dulu masa kecik pun suka main badminton. sokmo pagar rumah jadi net hihihi…

    1. Hero Borneo
      Hero Borneo April 10, 2017 at 9:52 am | | Reply

      wah..masih berminat dengan badminton ke…bagus la kalau begitu

  39. Azhar
    Azhar May 22, 2017 at 1:05 am | | Reply

    Still playing… And will gain six pack back… Waaaa buncit sudah..

  40. Nurul Atiqah Baharuddin
    Nurul Atiqah Baharuddin July 15, 2017 at 8:20 am | | Reply

    Kami satu family anak beranak, baru start main badminton. Mak pak raket mahai, anak2 bagi hat murah ja. Pasai habis mainkat court, depa sambung main ketuk2 menukang kat rumah plak. HUHUHUHU

  41. Ainun Kalisah
    Ainun Kalisah July 21, 2017 at 5:53 am | | Reply

    Hahahha i tak minat sukan huhuhu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.