72 Responses

  1. Naimah Wahab
    Naimah Wahab August 28, 2017 at 1:56 am | | Reply

    Burung hantu memang comel 🙂

    Kalau kita dengar lagu tu,kita yang selamat dulu di alam mimpi alamatnya…hihi

    1. titan
      titan August 28, 2017 at 12:40 pm | | Reply

      Budak tu tido.

      Tapi kena ulang sampai entah kali ke berapa ntah jawabnya.

  2. mrejoy
    mrejoy August 28, 2017 at 5:32 am | | Reply

    anak-anak saya memang dah di ajar tidur jam 2200. sebab saya sendiri, jam 2200 mesti masuk bilik tidur. kalau hujung minggu, memang burung hantu la. jadinya, bila dah di ajar macam tu, kalau keluar ke mana-mana, masuk jam 2200 je, anak-anak mesti dah mula meragam sebab nak tidur. hehehhe

    1. titan
      titan August 29, 2017 at 1:00 am | | Reply

      Syukur kalau dah dapat train begitu.

      Ni masih dalam training.

      Kadang jadi, kadang tak berapa nak jadi.

  3. Dukenaim
    Dukenaim August 28, 2017 at 5:59 am | | Reply

    Haha memang banyak skang ni gejala anak-anak standard tido time oberseas bro titan. Sabor je laa.

    1. titan
      titan August 29, 2017 at 1:01 am | | Reply

      HUhu..

      pelik la pulak macam tu.

  4. Dedaun Comel
    Dedaun Comel August 28, 2017 at 6:28 am | | Reply

    Burung hantu memang comel.. Macam dedaun comel.. 😀

    Selamat malam 😉

    1. titan
      titan August 29, 2017 at 1:04 am | | Reply

      Yela.

      Semua orang comel.

      Aku je yang hensem.

  5. Ira
    Ira August 28, 2017 at 8:01 am | | Reply

    Dugaan memang waktu mereka baru nak membesar ni banyak ragamnya.

    1. titan
      titan August 29, 2017 at 1:07 am | | Reply

      Ya.

      Banyak dugaan.

      Banyak ragam.

      1. raihanah
        raihanah September 5, 2017 at 1:21 am | | Reply

        cabaran sekarang, manisnya akan datang

  6. reezluv
    reezluv August 28, 2017 at 8:27 am | | Reply

    lepas sindrom burung hantu, sindrom lain plak akan melanda..hahaha

    1. titan
      titan August 29, 2017 at 1:43 am | | Reply

      Haha..

      itu aku tak tahu.

  7. mrhanafi
    mrhanafi August 28, 2017 at 9:35 am | | Reply

    anak-anak kalau belum ada adik memang macam tu..

    bila dah ada geng..

    senang sedikit cerita

    1. titan
      titan August 29, 2017 at 8:48 am | | Reply

      Ya.

      Kena cari adik la nih.

      1. mrhanafi
        mrhanafi September 13, 2017 at 2:18 am | | Reply

        itu sudah semestinya

        alhamdulillah kalau ada

  8. Imahtalks
    Imahtalks August 28, 2017 at 3:58 pm | | Reply

    Sindrom burung hantu. Memanglah comel. Kalau ibu dia pun tak lena dia pun sama wat kerja. Kena wat tido baru nak lena itu pun kena tunggu sampai sejam dua baru anak lena.

    1. titan
      titan August 30, 2017 at 6:06 am | | Reply

      Ya.

      Kena lebih bijak dari anak.

  9. thehaikal
    thehaikal August 28, 2017 at 5:00 pm | | Reply

    Selalu terfikir jugak, bila anak semua dah besar nanti mesti akan rindu apa yang mereka buat semasa kecil.

    Selalu anggap je semua yang diorang buat tu untuk menyambungkan sel sel otak.

    Bak kat iklan susu tu..

    1. titan
      titan August 29, 2017 at 8:41 am | | Reply

      Ya.

      Setuju dengan iklan susu.

  10. Sani
    Sani August 29, 2017 at 12:10 am | | Reply

    Samalah anak akupun macam tu, layan ajelah, tak boleh nak buat kerja-kerja online bila dia datang ajak aku main.. telatah dia tu memang comel sangat..

    1. titan
      titan August 29, 2017 at 8:35 am | | Reply

      Ya.

      Budak-budak kecil memang comel.

  11. HIDAYAH AZMAN
    HIDAYAH AZMAN August 29, 2017 at 7:55 am | | Reply

    Anak-anak sedang membesar macam tu la. Anak saya pun susah nak ajak tidur. Nak main dulu, tengok tv, makan dan macam-macam lagi.

    Biar la. Learning process kata orang. Nanti kita pula yang rindu.

    1. titan
      titan August 29, 2017 at 5:26 pm | | Reply

      Ya.

      Sel-sel otak tengah rancak bergabung.

  12. siti hazreen
    siti hazreen August 29, 2017 at 10:41 am | | Reply

    budak-budak biasalah ragamnya…esok-esok bila dah besar, akan rasa rindu pulak adegan-adegan masa diorang kecil

    1. titan
      titan August 29, 2017 at 5:23 pm | | Reply

      Ya.

      Sekarang pun ramai yang rindu.

  13. zool
    zool August 29, 2017 at 12:30 pm | | Reply

    Anak aku kena tutup lampu semua baru dia ikut mak dia tido..
    baru aku boleh jadi burung hantu..

    p/s : Aku lagi tua dari ko le..

    1. titan
      titan August 30, 2017 at 6:02 am | | Reply

      Tu dah try.

      Anak aku pandai bukak lampu sendiri.

  14. Dila
    Dila August 30, 2017 at 12:54 am | | Reply

    Lagi lagi diorang dah remaja, dah ada kengkawan, memang rindulah mereka ni masa kecil, jadi setiap masa untuk mereka, biarlah mereka tahu kita mak bapak sayang mereka

    1. titan
      titan August 30, 2017 at 6:04 am | | Reply

      Ya.

      Lagi-lagi mak diorang.

  15. onlajer
    onlajer August 30, 2017 at 5:52 am | | Reply

    haha kawan tempat kerja aku pun sama macam anak hang ,susah nak tido.
    Hang kena jejaga takut terpengsan pulak kat sekolah pasal tak cukup tido

    1. titan
      titan August 30, 2017 at 6:05 am | | Reply

      Memang selalu mengantuk.

      Tapi takdelah sampai pengsan.

      Gua masih kuat maa.

  16. sabree hussin
    sabree hussin August 30, 2017 at 6:08 am | | Reply

    Tak tido malam sebab tak ngntuk tu ok la. Daripada dia tak tidur sebab tak sihat

    1. titan
      titan September 2, 2017 at 5:06 am | | Reply

      Ya.

      Kalau dibanding begitu.

  17. Set Kamar
    Set Kamar August 30, 2017 at 5:25 pm | | Reply

    Kak dapat burung Hantu dari mano?

    1. titan
      titan September 2, 2017 at 5:14 am | | Reply

      dari hutan barangkali.

      kenapa?

  18. MOHDHAFiZ
    MOHDHAFiZ August 31, 2017 at 3:40 am | | Reply

    rasa ni lain jika kita masih di universiti. ohh rindunya my student life tanpa banyak komitmen. 😀

    1. titan
      titan September 2, 2017 at 5:40 am | | Reply

      Mana sama zaman kahwin dengan zaman bujang dulu.

  19. Uncle Zuan
    Uncle Zuan August 31, 2017 at 6:08 am | | Reply

    lama tak jumpa hang. mesti muka hang pun dah macam burung hantu kan

    1. titan
      titan September 2, 2017 at 5:42 am | | Reply

      Tak sama.

      Masih muka manusia.

  20. akubiomed
    akubiomed August 31, 2017 at 1:57 pm | | Reply

    Ini dinamakan bapa borek anak rintik. Ha ha.

    1. titan
      titan September 2, 2017 at 4:59 am | | Reply

      Haha..

      mungkin barangkali.

  21. paan
    paan August 31, 2017 at 7:45 pm | | Reply

    sebagai seorang bapa , antara cabaran terbesar nak tidurkan anak ialah untuk memastikan anak tidur , tapi bapanya tidak tertidur sekali

    paling xbest kalo bapa tertidur , tapi , anak xtidur-tidur jugak

    1. titan
      titan September 2, 2017 at 5:01 am | | Reply

      Haha..

      kadang kala memang aku yang tido dulu.

  22. Muwasaun Niam
    Muwasaun Niam September 2, 2017 at 1:32 am | | Reply

    ih, ngeri kali kalau melihat burung hantu. kalau kalian bagaimana??

    1. titan
      titan September 2, 2017 at 4:57 am | | Reply

      ngak ngeri.

      comel barangkali.

  23. Asyraf Asri
    Asyraf Asri September 2, 2017 at 5:13 am | | Reply

    Mudah je bang oi.

    Ambik wuduk baca surah alfatihah ayat kursi.

    InsyaAllah konfem tido nyenyak.

    1. titan
      titan September 8, 2017 at 9:45 pm | | Reply

      Hehe..

      memang dia tido nyenyak.

      Aku je yang tak nyenyak tido.

  24. jalan jalan
    jalan jalan September 2, 2017 at 1:54 pm | | Reply

    semoga dijauhkan dari penyakit tak bisa tidur encik Amin

    1. titan
      titan September 8, 2017 at 9:48 pm | | Reply

      Bisa tido.

      Cuma kekadang malas nak tido awal.

  25. ahmadyani
    ahmadyani September 4, 2017 at 5:54 am | | Reply

    Mujur saya jenis mudah tidur. Walau minum kopi sebelum tidur, masih tetap lelap bila kepala kena bantal. Kurniaan Allah yang sangat-sangat disyukuri. Tidur nyenyak pula tu.

    1. titan
      titan September 8, 2017 at 9:41 pm | | Reply

      Saya senang tido.

      Anak je yang sukar tido.

  26. Jan
    Jan September 5, 2017 at 4:02 am | | Reply

    Betul tu. Nanti dorang dah besar kita plak yg rindu ngan gelagat2 mereka

    1. titan
      titan September 8, 2017 at 9:37 pm | | Reply

      Ya.

      Ini memang betul sekali.

  27. hiburanpengetahuan
    hiburanpengetahuan September 5, 2017 at 7:48 am | | Reply

    hahahaa…burung hantu yang comel.. Dulu saya selalu juga tidur lewat sebab susah sangat nak tidur..Alhamdulillah sekarang okay da.. tips kawan bagi tu memang mujarab juga la..kalau nak tidur cuba dengar Ayat Surah Ruqyah ….haha

  28. Ronaldmohoni
    Ronaldmohoni September 5, 2017 at 3:43 pm | | Reply

    Betul. Bila anak dah besar Baru akan terasa sunyi.

    1. titan
      titan September 8, 2017 at 9:35 pm | | Reply

      Ya.

      Itu betul.

  29. Noor aziana mohd salleh
    Noor aziana mohd salleh September 6, 2017 at 2:18 am | | Reply

    alahai comel..

    Anak-anak sekarang tak sama mcm anak-anak dulu. Mak bapak suh tidur pukul 10.00 terus masuk bilik.

    Anak sekarang mak bapak kene tidur sekali baru anak-anak tidur. Mencabar part ni.

    1. titan
      titan September 8, 2017 at 9:33 pm | | Reply

      Ya.

      Saya memang comel.

  30. cikfen
    cikfen September 6, 2017 at 9:23 am | | Reply

    Anak ambo yang ketiga skang Nurul Adilah pun cam gini… tapi best melayan karenah dier… ambolah siapa lagi… mak dier dah belayar siap2 dah ke tengah lautan dalam…

    1. titan
      titan September 8, 2017 at 9:31 pm | | Reply

      Biasalah tu.

      Malam kan untuk belayar. Bukan untuk tidur sahaja.

  31. nikkhazami
    nikkhazami September 7, 2017 at 7:14 am | | Reply

    dugaan ada anak kecik.. tak cukup tido… 🙂

    1. titan
      titan September 8, 2017 at 9:29 pm | | Reply

      Ya.

      Dugaan biasa setiap hari.

  32. atiehilmi dot com
    atiehilmi dot com September 9, 2017 at 8:34 pm | | Reply

    chill a.. anak2 saya pun tido tak tentu masa.. ikut dorang la nak tido pukul brape pun.. tapi ajaibnya.. semenya senang jek nak bangun pegi sekolah.. hee~

    1. titan
      titan September 22, 2017 at 2:01 pm | | Reply

      Bangun pagi tu normal.

      Tido je yang tak berapa nak normal lagi.

  33. Noriza Rahman
    Noriza Rahman September 10, 2017 at 4:09 am | | Reply

    Orang genuis memang suka jadi burung hantu kan?

    1. titan
      titan September 22, 2017 at 3:17 pm | | Reply

      Tak suka jadi burung hantu.

      Suka jadi manusia biasa.

  34. Hafizul
    Hafizul September 21, 2017 at 8:08 am | | Reply

    Susah nak atur masa tidur anak.. lebih baik biarkan dia lena sendiri.. hahaha..

  35. titan
    titan September 22, 2017 at 3:20 pm | | Reply

    Biasanya begitu.

    Kita aje kena sanggup menunggu.

  36. Azeni Ahmad
    Azeni Ahmad October 11, 2017 at 12:06 am | | Reply

    Hahaha.
    Memang gitu pun budak-budak nak kenal dunia.
    Kegembiraan bagi mereka tapi ketahanan kegeraman makbapak dia..
    Kikiki..

    Enjoy our parenting hood.. 🙂

    1. titan
      titan October 12, 2017 at 6:15 pm | | Reply

      Ya.

      Let’s enjoy it.

  37. UmmuAyyash
    UmmuAyyash October 26, 2017 at 12:14 am | | Reply

    Hihi..samela anak-anak kecilku ini. Memang bertabah je melayan..mujurla dah tak perlu punch card pepagi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Content Protected Using Content Protector Plugin By: Make money.